جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

عیوب انکساری علت بیشترین مراجعه ایرانیها به چشم پزشک

عیوب انکساری علت بیشترین مراجعه به چشم پزشک

محمود جباروند رئیس انجمن چشم‌ پزشکی ایران در آستانه برگزاری بیست و ششمین همایش سالانه چشم ‌پزشکی ایران افزود: در این همایش تازه‌های چشم پزشکی جهان توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.وی با اشاره به تبادل تجربیات ایران با کشورهای پیشرفته در زمینه چشم‌پزشکی گفت: خوشبختانه ما به لحاظ نیروی انسانی متخصص و تجهیزات چشم‌پزشکی جزو کشورهای پیشرو در جهان هستیم.
جباروند افزود: به لحاظ تکنولوژی‌ های مورد استفاده در چشم‌پزشکی کمبودی در ایران وجود ندارد و پا به پای کشورهای پیشرفته گام برمی‌ داریم. , همچنین روش‌ها و شیوه‌های درمانی چشم پزشکی در همه جای کشور انجام می شود و حتی در مناطق محروم نیز مراکز دولتی از تجهیزات و امکانات تقریباً مجهز در چشم‌ پزشکی برخوردارند. جباروند با بیان این مطلب که درمان بیماران چشم‌ در تهران و شهرستان ها هیچ تفاوتی ندارد، افزود: خوشبختانه متخصصین چشم پزشکی کشور به دنبال راه اندازی مراکز تخصصی چشم پزشکی در شهرستان‌ها هستند و وزارت بهداشت نیز مجوزهای لازم برای مناطق متقاضی احداث کلینیک و بیمارستان چشم پزشکی را صادر می کند.
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: براساس آمارها بیشترین عارضه چشم در کشور مربوط به عیوب انکساری در سنین مختلف و بعد از آن بیماری آب مروارید است. وی افزود: توارث، تغذیه و استفاده مدام از وسایل الکترونیکی از عوامل بروز عیوب انکساری است که منجر به افزایش نزدیک‌بینی در افراد می شود.
لازم به ذکر است بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود. .

نظرات کاربران

ثبت نظر شما