جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

دستگاه چشم پزشکی پنتاکم | قیمت دستگاه pentacam چشم - GMED

۹ اسفند ۱۳۹۵

 

آشنایی با دستگاه چشم پزشکی پنتاکم (pentacam)

توپوگرافی به معنای بررسی پستی‌ ها و بلندی‌های یک سطح می‌باشد . توپوگرافی قرنیه٬ یک نوع تصویربرداری سطح قرنیه است تا بتوان نرمال بودن یا نامنظمی سطح قرنیه را بررسی کرد . این وسیله٬ به خصوص برای تشخیص کراتوکونوس (قوز قرنیه) بکار گرفته می‌شود . ازآن جا که عدم مبتلا بودن به قوزقرنیه ، یکی از شروط انجام لیزیک می باشد ، انجام توپوگرافی برای کلیه بیمارانی که جهت انجام لیزر چشم (لیزیک یا PRK) مراجعه می کنند ، ضرورت دارد تا بتوان بیمارانی را که دارای قوز قرنیه هستند جداسازی کرد و از انجام عمل به روی چشم آنها خودداری نمود . پنتاکم ‌ابزاری بسیار ارزشمند برای ارزیابی بیماران برای تصحیح بیماری چشم است.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ قلبی ریوی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

دستگاه توپوگرافی پس از اندازه‌گیری پستی و بلندی‌های سطح قرنیه از طریق محاسبات دقیق ریاضی و اپتیکی٬ شکل قرنیه را بصورت یک نقشه رنگی مجسم می‌کند و با نگاه یه این نقشه و پارامترهای آن٬ پزشک قادر خواهد بود کسانی را که مبتلا یا مشکوک به قوز قرنیه هستند٬ جداسازی کند . در این نقشه نقاط برجسته با رنگ‌های گرم (قرمز٬ زرد٬ ...) و نقاط فرو رفته با رنگ‌ های سرد (آبی٬ ...) نشان داده می‌شوند . در قوز قرنیه یک منطقه برجسته غیرطبیعی در قرنیه دیده می‌ شود .توپوگرافی ، کمیت و کیفیت سطح و عمق قرنیه را بررسی کرده و آن را به صورت نقشه های رنگی جالبی در معرض دید ما قرار می دهد و با بررسی این نقشه ها جراح می تواند قضاوت کند که آیا عمل لیزیک برای چشم مناسب است. 

اخیرا تکنولوژی برتری معرفی گردیده است که به آن پنتاکم (Pentacam) گفته می شود. دستگاه پنتاکم یک توپوگرافی بسیار پیشرفته می‌باشد که علاوه بر سطح٬ جلوی قرنیه٬ سطح خلفی و عمق آنرا نیز بررسی می‌کند . دوربین‌های تعبیه شده در این دستگاه از تکنولوژی پیشرفته استفاده نموده و بسیار دقیق عمل می‌کنند . با این دستگاه علاوه بر توپوگرافی٬ می‌توان ضخامت قرنیه را در نقاط متعدد اندازه گیری کرد . همچنین عمق اتاق قدامی در مناطق مختلف اندازه گیری می‌شود . پنتاکم از یک شیوه پیشرفته تصویر برداری به نام Sheimpflugاستفاده می کند و تصاویرگرفته شده توسط این سیستم دقیق تر و واضح تر از سیستم های قبل هستند.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه شوک قلبی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

علاوه بر این ، پنتاکم قادر است پارامترهای فراوانی را از سطح و عمق قرنیه اندازه گیری کند که توپوگرافی های معمولی قادر به انجام آنها نیستند .کلینیک پارسیان همزمان با مراکز پیشرفته دنیا مجهز به دستگاه پنتاکم گردید و ما اولین مرکز در سطح استان و جزء اولینها در کشور هستیم که جهت انجام توپوگرافی از دستگاه پیشرفته پنتاکم استفاده می کنیم . استفاده از این دستگاه ، ضریب اطمینان را جهت عمل لیزیک افزایش می دهد .

تعریف پنتاکم (pentacam) :

پنتاکم (pentacam) یک دستگاه تشخیصی که برای اندازه گیری و معاینه سگمان قدامی چشم طراحی شده است . به طور کلی این دستگاه تصاویری از قسمت قدامی چشم ( جهت ارزیابی : 1-شکل قرنیه 2-آنالیز وضعیت لنز(کریستالین لنز کدرشده) 3-آنالیززاویه اتاق قدامی 4-آنالیز عمق اتاق قدامی 5-آنالیز حجم اتاق قدامی 6-آنالیز حرارت های کورتیکال خلفی و قدامی 7- آنالیز محل کاتالکت 8- ضخامت قرنیه . ثبت می کند .

طرز کار دستگاه پنتاکم (pentacam) :

پنتاکم یک دستگاه تشخیصی است که برای اندازه‌گیری و معاینه سگمان قدامی چشم طراحی شده است. این دستگاه تصاویری از قسمت قدامی چشم ثبت می‌کند که شامل قرنیه ، مردمک ، اتاق قدامی و لنز است. این دستگاه که بسیار پیشرفته است ، توپوگرافی قرنیه را اندازه‌گیری کرده و قادر به تشخیص قوز قرنیه است. داده‌های آن در عمل جراحی لیزیک استفاده می شود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه دفیبریلاتور با قیمت مناسب را از دست ندهید.

کاربرد دستگاه پنتاکم (pentacam) :

از این دستگاه جهت ارزیابی شکل قرنیه ، آنالیز وضعیت لنز (کریستالین لنز کدر شده) ، آنالیز زاویه اتاق قدامی ، آنالیز عمق اتاق قدامی ، آنالیز حجم اتاق قدامی ، آنالیز حرارت‌های کورتیکال خلفی و قدامی ، آنالیز محل کاتالکت‌ها و ضخامت قرنیه استفاده می‌شود.

 

دستگاه چشم پزشکی پنتاکم

امروزه با ایجاد تغییرات فراوان در سبک زندگی و شدت استفاده از لوازم الکترونیکی در میان افراد، سبب افزایش معمول و تدریجی ناراحتی های مختلف چشمی و بینایی شده است و در بسیاری از موارد نیز ممکن است شخص پس از سال ها به بیماری خود پی ببرد، مراقبت از چشم همواره از دید مجامع پزشکی یک امر ضروری تلقی شده است و توصیه می گردد شخص در فواصل زمانی مختلف و منظم اقدام به تعیین نمره ی چشم خود کند و بایسته های مهم را در زندگی رومزره خود به کار ببرد تا دچار عوارض مختلف نشود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه AED با قیمت مناسب را از دست ندهید.

در این میان نیز دستگاه چشم پزشکی پنتکام که در زمره لوازم پزشکی پیشرفته قرار دارد و در طول مدت نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده است را نمی توان از یاد برد زیرا این وسیله سودمند در عرصه ی چشم پزشکی بسیار خدمات شایان ذکر داشته است، در ادامه ی نوشتار نیز به شرح کلی دستگاه چشم پزشکی پنتکام خواهیم پرداخت.

 

دستگاه پنتکام چشم

دستگاه پنتاکم چشم، یک تکنولوژی برتر و سودمند است که اخیرا نیز معرفی شده است و پنتاکم نام دارد، دستگاه پنتاکم یک توپوگرافی بسیار پیشرفته می باشد که علاوه بر سطح قرنیه، جلوی قرنیه، سطح خلفی و عمق آن را به صورت کامل بررسی می کند، دوربین های تعبیه شده در این دستگاه از تکنولوژی پیشرفته ای بهره می برد و بسیار دقیق است، با استفاده از این دستگاه علاوه بر توپوگرافی می توان ضخامت قرنیه را در نقاط مختلف به صورت متعدد اندازه گیری کرد و همچنین عمق اتاق قدامی نیز در مناطق مختلف ان اندازه گیری می شود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه شوک خودکار با قیمت مناسب را از دست ندهید.

دستگاه پنتاکم از یک شیوه پیشرفته تصویر برداری استفاده می کند و تصویر های گرفته ی شده توسط این سیستم به مراتب بسیار بهتر و واضح تر به نسبت سیستم های کاربری پیشین هستند، شابان ذکر است که دستگاه پنتاکم قادر است پارامتر های فراوانی را از سطح و عمق قرنیه انسان اندازه گیری کند که دستگاه های توپوگرافی معمولی قادر به انجام آن ها نیستند.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

پنتاکم کاربرد های بسیاری دارد، اما قسمتی از آن به اختصار می تواند یک دستگاه تشخیص برای اندازه گیری و معاینه سگمان قدامی چشم نامیده شود که قابلیت عکس برداری جهت ارزیابی توسط پزشک متخصص را از موارد  ذیل دارد:

. شکل قرینه چشم

. آنالیز وضعیت لنز

. آنالیز زاویه اتاق قدامی

. آنالیز عمق اتاق قدامی

. آنالیز حجم اتاق قدامی

. آنالیز حرارت های کورتیکال خلقی و قدامی

. آنالیز محل کاتالکت

. میزان ضخامت قرنیه ی چشم

 

دستگاه چشم پزشکی

دستگاه های چشم پزشکی، دایره ی بسیار گسترده ای از میزان این تجهیزات را به خود اختصاص می دهد و به صورت عام می توان گفت که این تجهیزات در ارتباط مستقیم با حوزه ی چشم پزشکی هستند و به صورت عام می توانه هر وسیله ی را که در زمره ی استفاده برای چشم پزشکی قرار دارد را دستگاه های چشم پزشکی خواند، انواع دستگاه های چشم پزشکی نیز می تواند به شرح ذیل باشد:

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اتوکلاو بیمارستانی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

. ارب اسکن

. پاکی متر

. توپو گرافی

. لنز متر

. کرانومتر

 

قیمت دستگاه پنتکام

دستگاه پنتکام،  وسیله ای سودمند است برای اندازه گیری و اطلاع دقیق از میزان نمره ی چشم و مشکلات چشمی موجود و آگاهی درباره میزان آن بر حسب تشخیص و تجویز پزشک، ، استفاده از دستگاه پنتکام بسیار سودمند است و با آگاهی دقیق درباره مشکلات چشمی موجود می توان نسبت به کنترل بیماری های چشمی مرتبط و مشاوره با پزشک متخصص اقدام کرد امروزه به دلیل تغییر در سبک زندگی نمایان شدن اهمیت میزان نمره چشم در زندگی روزمره بر زندگی افراد، شایان ذکر است که دستگاه پنتکام در دسته لوازم و ادوات پزشکی پیشرفته قرار دارد و با تکیه بر بستر تکنولوژی نوین خود، سبب راحتی عمل بسیاری برای بیماران و اشخاص ثانویه، به خصوص پزشکان و معالجان شده است و تاثیر بسیار زیادی در بهبود روند درمانی شخص بیمار و کاهش زمان درمان وی شده است.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

 دستگاه پنتکام بدین دلیل دارای اهمیت بسیار زیاد است که بیماری های چشمی   خود به نوبه ی خود عوارض زیادی را شامل نمی شود بلکه این بیماری های ثانویه برداشته از مشکلات چشمی بیمار است که سبب افزایش اهمیت آن می شود ، وجود امکانات متعدد و متنوع در این دستگاه سبب ایجاد لیست قیمتی متنوع در کنار سایر موارد دستگاه پنتکام شده است. شما می توانید برای دریافت لیست قیمت هولتر فشار خون به سایت تخصصی جی مد استور که مختص لوازم و ادوات وابسته پزشکی است، مراجعه کنید.

 

دستگاه پنتکام

دستگاه پنتاکم چشم، یک تکنولوژی برتر و سودمند است که اخیرا نیز معرفی شده است و پنتاکم نام دارد، دستگاه پنتاکم یک توپوگرافی بسیار پیشرفته می باشد که علاوه بر سطح قرنیه، جلوی قرنیه، سطح خلفی و عمق آن را به صورت کامل بررسی می کند، دوربین های تعبیه شده در این دستگاه از تکنولوژی پیشرفته ای بهره می برد و بسیار دقیق است، با استفاده از این دستگاه علاوه بر توپوگرافی می توان ضخامت قرنیه را در نقاط مختلف به صورت متعدد اندازه گیری کرد و همچنین عمق اتاق قدامی نیز در مناطق مختلف ان اندازه گیری می شود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه تست استرس با قیمت مناسب را از دست ندهید.

 دستگاه پنتاکم از یک شیوه پیشرفته تصویر برداری استفاده می کند و تصویر های گرفته ی شده توسط این سیستم به مراتب بسیار بهتر و واضح تر به نسبت سیستم های کاربری پیشین هستند، شابان ذکر است که دستگاه پنتاکم قادر است پارامتر های فراوانی را از سطح و عمق قرنیه انسان اندازه گیری کند که دستگاه های توپوگرافی معمولی قادر به انجام آن ها نیستند.

 

پنتکام چشم چیست؟

پنتاکم چشم یا پنتاکم قرنیه یک نوع فرایند توپوگرافی است که بر روی قرنیه چشم انجام می شود و توسط پزشک متخصص به منظوراندازه گیری سطح قرنیه ی چشم برای تشخیص بیماری کراتوکونوس مورد استفاده قرار می گیرد، شایان ذکر است که در قبل از عمل جراحی لیزیک بر روی چشم، تست پنتاکم چشم باید انجام شود و از نبود قوز قرنیه اطمینان حاصل شود زیرا یکی از شروط اصلی انجام این عمل جراحی، عدم وجود قوز در قرنیه شخص بیمار است.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه دانسیتومتری استخوان با قیمت مناسب را از دست ندهید.

در واقع در انجام فرایند پنتاکم چشم، قرنیه یک نقشه بسیار دقیق با  پارامتر های مختلف در اختیار شخص متخصص چشم قرار می دهد، بدین ترتیب نیز وی با استفاده از نقشه فوق، افرادی را که مبتلا به قوز قرنیه هستند شناسایی کرده و از انجام عمل لیزیک بر روی چشم وی خودداری می کند، دستگاه پنتاکم نیز به دلیل بهره وری از دوربین های پیشرفته موجود در دستگاه، علاوه بر سطح رویی قرنیه ی چشم، سطح خلقی و عمقی آن را نیز مورد بررسی کامل خود قرار می دهد و این فرایند سودمند نیز علاوه بر شناسایی قوز قرنیه، نکات مختلفی مانند ضخامت قرنیه و اتاق قدامی چشمی شخص بیمار را نیز ارائه می دهد و این روش نوین از پنتاکم بسیار سودمند تر و جامع تر از روش های سنتی پنتکام چشم است.

 

پنتاکم چیست؟

عمل فرایند پنتاکم یک نوع توپوگرفی است که عمدتا بر روی قرنیه چشم شخص بیمار انجام می شود، این فرایند سودمند به پزشک متخصص و معالج کمک می کند تا بتواند شیب انحنای قرنیه، برآمدگی قدامی و خلقی قرینه چشم و همچنین ضخامت قرنیه را به صورت کامل به دست آورد، این تکنولوژی امروزه در چشم پزشکی نوین بسیار مرسوم بوده و از سوی چشم پزشک های متخصص، در مرحله ی قبل از عمل لیزیک برای شخص بیمار تجویز می شود تا بتوان با استفاده از آن قوز قرنیه چشم بیمار را شناسایی کرد، زیرا یکی از بایسته های مهم در انجام صحیح لیزیک چشم، نداشتن قوز قرنیه چشم شخص بیمار است.

 

Pentacam  چیست؟

Pentacam، یک وسیله ی نوین و بسیار سودمند مرسوم در علم پزشکی و به خصوص در چشم پزشکی است که شیوه نوین آن کاربرد های بسیاری در زمینه های چشم پزشکی دارد، مرسوم ترین استفاده این دستگاه به هنگامی است شخص بیمار قصد انجام عمل لیزیک را بر روی چشم خود دارد و بدین صورت با تجویز پزشک متخص چشمان وی باید با استفاده از دستگاه پنتکام معاینه و بررسی شود، این معاینه و بررسی چشمی برای شخص بیمار به دلیلی سودمند است که این دستگاه توانایی شناخت و تشخیص قوز قرنیه را در چشم شخص بیمار دارد و دلیل اهمیت این مسئله نیز بدین شرح است که برای انجام عمل لیزیک بر روی چشم شخص بیمار، حتما باید در ابتدا چشمان وی معاینه شوند و شخص دارای قوز در قرنیه خود نباشد، در صورت وجود قوز در قرنیه پززشک متخصص احتمال دارد تا از عمل جلوگیری کند و تهمیدات ویژه را برای رفاه حال هرچه بیشتر شخص بیمار اتخاذ کند.

 

نحوه خواندن عکس پنتاکم

پس از استفاده از دستگاه از پنتاکم و معاینه اولیه توسط پزشک متخصص در نمایشگر دستگاه فوق، پس از طی مراحلی عکسی به نسبت تخصص و با عکس های پزشکی محور دریافت می شود مبنی بر وجود مشکل فوق یا عدم تایید آن، این عکس دریافتی بسیار مهم است و می تواند مدرکی دال بر وجود مشکلی چشمی در شخص بیمار باشد، عکس های کنونی بر پایه های مختلفی در زمینه پزشکی بنا شده اند و نمایان گر مسائل بیشتری از سایر مشکلات هستند و نمی توان عکس های پزشکی حاصل از این دستگاه را فقط بر پایه قوز قرنیه مثال زد، شایان ذکر است که بررسی و تفسیر این عکس های مهم بهتر است بر عهده متخصص چشم پزشکی و معالج خود شخص باشد.
 

عکس پنتاکم چشم سالم

امروزه با ایجاد تغییرات فراوان در سبک زندگی و شدت استفاده از لوازم الکترونیکی در میان افراد، سبب افزایش معمول و تدریجی ناراحتی های مختلف چشمی و بینایی شده است و در بسیاری از موارد نیز ممکن است شخص پس از سال ها به بیماری خود پی ببرد، مراقبت از چشم همواره از دید مجامع پزشکی یک امر ضروری تلقی شده است و توصیه می گردد شخص در فواصل زمانی مختلف و منظم اقدام به تعیین نمره ی چشم خود کند و بایسته های مهم را در زندگی رومزره خود به کار ببرد تا دچار عوارض مختلف نشود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه BMD با قیمت مناسب را از دست ندهید.

در این میان نیز دستگاه چشم پزشکی پنتکام که در زمره لوازم پزشکی پیشرفته قرار دارد و در طول مدت نیز دستخوش تغییرات فراوانی شده است را نمی توان از یاد برد زیرا این وسیله سودمند در عرصه ی چشم پزشکی بسیار خدمات شایان ذکر داشته است، در ادامه ی نوشتار نیز به شرح کلی دستگاه چشم پزشکی پنتکام خواهیم پرداخت.

دستگاه پنتاکم چشم، یک تکنولوژی برتر و سودمند است که اخیرا نیز معرفی شده است و پنتاکم نام دارد، دستگاه پنتاکم یک توپوگرافی بسیار پیشرفته می باشد که علاوه بر سطح قرنیه، جلوی قرنیه، سطح خلفی و عمق آن را به صورت کامل بررسی می کند، دوربین های تعبیه شده در این دستگاه از تکنولوژی پیشرفته ای بهره می برد و بسیار دقیق است، با استفاده از این دستگاه علاوه بر توپوگرافی می توان ضخامت قرنیه را در نقاط مختلف به صورت متعدد اندازه گیری کرد و همچنین عمق اتاق قدامی نیز در مناطق مختلف ان اندازه گیری می شود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه سنجش پوکی استخوان با قیمت مناسب را از دست ندهید.

 دستگاه پنتاکم از یک شیوه پیشرفته تصویر برداری استفاده می کند و تصویر های گرفته ی شده توسط این سیستم به مراتب بسیار بهتر و واضح تر به نسبت سیستم های کاربری پیشین هستند، شابان ذکر است که دستگاه پنتاکم قادر است پارامتر های فراوانی را از سطح و عمق قرنیه انسان اندازه گیری کند که دستگاه های توپوگرافی معمولی قادر به انجام آن ها نیستند.

پنتاکم کاربرد های بسیاری دارد، اما قسمتی از آن به اختصار می تواند یک دستگاه تشخیص برای اندازه گیری و معاینه سگمان قدامی چشم نامیده شود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه الکتروانسفالوگرافی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

جی مد، بورس انواع لوازم و ادوات وابسته پزشکی با نازل ترین قیمت

نظرات کاربران

ثبت نظر شما