جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

استفاده از امواج الکترومغناطیسی (electromagnetic) در درمان دیابت (diabetes)

مبتلایان به دیابت نیازمند تزریق انسولین برای تنظیم میزان قند خون بدنشان هستند، این افراد به تازگی با راه حل جدیدی برای تنظیم قند خون آشنا شده اند؛ استفاده از امواج الکترومغناطیسی.

دیابت نوع یک که از آن با عنوان دیابت وابسته به انسولین نیز یاد می شود در سنین مختلفی بروز کرده اما در جوانان و کودکان شایع تر است. در این بیماری، بدن مبتلایان قادر به تولید انسولین کافی نیست در نتیجه عوارضی مانند تکرر ادرار، تشنگی، خشکی دهان، خستگی مفرط ، خارش پوست یا عفونت های دستگاه ادراری و…. بروز می کند. استفاده از امواج الکترومغناطیسی برای درمان بیماری دیابت در حالی مطرح می شود که هنوز درمان مشخصی برای بیماری دیابت وجود نداشته و درمان در گرو تغییر شیوه سبک زندگی و نوع تغذیه است. در سال های اخیر، استفاده از امواج الکترومغناطیسی برای درمان بیماری های مختلفی از جمله بیماری های عصبی، دردهای مزمن و … کاربرد داشته است. اکنون امواج الکترومغناطیسی به کمک بیماران دیابتی شتافته اند تا بتوانند راه حل جدیدی را پیش روی آنها قرار دهند.

محققان با استفاده از ارسال امواج الکترومغناطیسی موفق به دستکاری تولید انسولین در بدن موش ها شده اند که این شیوه می تواند به عنوان راه حلی برای درمان دیابت نوع یک در انسان ها نیز کاربرد داشته باشد. ارسال امواج الکترومغناطیسی می تواند به گردش بهتر خون در بیماران دیابتی کمک کند که معمولا دچار مشکلات متعددی از جمله خواب رفتگی، بی حسی و … می شوند. از سوی دیگر، خبر از ساخت گجت های پوشیدنی متفاوتی منتشر شده که می توانند یک میدان مغناطیسی را ایجاد کرده و دارای اثرات درمانی مفیدی نیز برای شخص باشد.

نظرات کاربران

ثبت نظر شما