جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

۲۵ آذر ۱۳۹۵

آنژیوگرافی (Angiography) یا رگ نگاری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

رگ‌ نگاری یا آنژیوگرافی (angiography) پرتونگاری از رگ های خونی، پس از پر کردن آنها از ماده حاجب، برای مشاهده و معاینه دقیق آنها است این کار روشی برای تشخیص پاتولوژی فضای داخلی رگهای خونی یا لومن (lumen) است، این روش نخستین بار توسط پزشک پرتقالی آنتونیو اگا مونیش António Egas Moniz برای تشخیص برخی از بیماری مرتبط با سیستم اعصاب مانند تومورهای آن به کار گرفته شد. امااکنون رادیولوژیستها و کاردیولوژیستها با استفاده ازx-ray angiography جراحی‌های تهاجمی بسیار ظریفی را در سیستم گردش خونی، به خصوص شریان‌های قلبی انجام می‌ دهند.

۲۲ آذر ۱۳۹۵

همه چیز در مورد لیزر درمانی (laser therapy) و کاربردهای آن

پزشکی لیزری به کاربردهای گوناگون لیزر در تشخیص پزشکی، درمان یا مداوا گفته می‌ شود. لیزرهایی که در پزشکی استفاده می‌ شوند از انواع مختلف لیزر بهره می‌ گیرند.

 

۲۶ آبان ۱۳۹۵

الکترو انسفالوگرام (ElectroEncephaloGraphy) ثبت کننده سیگنال های الکتریکی مغز

 

مغز انسان دارای میلیاردها سلول عصبی است. این سلولها برای برقراری ارتباط با یکدیگر و دیگر سلولهای بدن ، پیامهای عصبی رد و بدل می کنند. پیامهای عصبی ماهیت الکتریکی-شیمیایی دارند. در اینجا بیشتر ماهیت الکتریکی پیام های عصبی مدنظر است و به آن سیگنال الکتریکی گفته می شود. جهت ثبت سیگنال های الکتریکی مغز می توان از دستگاه EEG یا Electroencephalography استفاده کرد. این دستگاه با استفاده از الکترودهایی که در سطح سر قرار می گیرند ، سیگنال های الکتریکی مغز را ثبت می کند. الکترودها به منظور دریافت سیگنال در مکانهای خاصی از سر قرار می گیرند. خروجی این الکترودها به ورودی تقویت کننده EEG متصل می شود و پس از انجام تقویت و فیلتر شدن ، مورد استفاده قرار می گیرد.

۲۴ آبان ۱۳۹۵

دمسنجی یا اسپیرومتری (Spirometry) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 

دَم‌سنجی یا اسپیرومتری (Spirometry) روشی رایج برای اندازه‌گیری و ثبت ظرفیت تنفسی شش‌ها است.

۲۳ آبان ۱۳۹۵

مروری بر پالس اکسیمتر (Pulse Oximeter) یا اکسیژن سنج خون

پالس اکسیمتر (Pulse Oximeter) یا اکسیژن‌ سنج خون وسیله‌ای است که با کمک آن می‌ توان میزان درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگ انسان را اندازه‌گیری کرد..

۲۲ آبان ۱۳۹۵

آزمایش HIV (بیماری ایدز) به کمک یک دستگاه USB

آزمایش HIV یا همان بیماری ایدز از آن دسته آزمایش‌هایی است که به تجهیزات پیشرفته و البته گران‌قیمت نیاز است. اما در انگلیس، دانشمندان موفق به ساخت یک دستگاه USB شده اند که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان و با دقت هرچه تمام‌تر وجود ویروس HIV موجود در خون بیماران را اندازه‌گیری کند.

۲۲ آبان ۱۳۹۵

عیوب انکساری علت بیشترین مراجعه ایرانیها به چشم پزشک

عیوب انکساری علت بیشترین مراجعه به چشم پزشک

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: براساس آمارها بیشترین عارضه چشم در کشور مربوط به عیوب انکساری در سنین مختلف و بعد از آن بیماری آب مروارید است. وی افزود: توارث، تغذیه و استفاده مدام از وسایل الکترونیکی از عوامل بروز عیوب انکساری است که منجر به افزایش نزدیک‌ بینی در افراد می شود.

۸ آبان ۱۳۹۵

دستگاه فتوتراپی | خرید دستگاه فتوتراپی | قیمت دستگاه فتوتراپی - GMED

 

فوتوتراپی نوزادان به معنی تاباندن نور به پوست نوزادانی است که مبتلا به بالا رفتن بیش از اندازه بیلی‌روبین غیرمستقیم شده‌اند. بیلی‌روبین بیش از همه به قسمت آبی طیف نور مرئی در حدود ۴۶۰ نانومتر واکنش نشان می‌دهد. چراغهایی که نور حدود ۴۶۰ تا ۴۹۰ نانومتر تولید می‌کنند، بدرد فوتوتراپی می‌خورند. بطور معمول، بیلی‌روبین از راه کونژوگه شدن در کبد با اسید گلوکورونیک دفع می‌شود. گلوکورونیدهای بیلی‌روبین که در صفرا قابل حل هستند با صفرا که در روده ترشح می‌شود، بیلی‌روبین را از بدن خارج می‌کند. در بعضی از نوزادان، نارسایی کونژوگه شدن (که در نوزادان نارس شدیدتر است)، همراه با افزایش مقدار گلبولهای سرخی که از بین می‌روند، باعث می‌شود که دفع بیلی‌روبین به خوبی انجام نشود. شما می توانید در سایت جی مد خرید دستگاه فتوتراپی خود را انجام دهید.

ایجاد صفحه اختصاصی برای تمامی شرکت های تجهیزات پزشکی

برای تمامی شرکت های تجهیزات پزشکی صفحه ی اختصاصی در جی مد طراحی و ایجاد شد. 

۱۷ مهر ۱۳۹۵

تجهیزات پزشکی قاچاق را آتش میزنیم

قاچاق کالای تجهیزات پزشکی

مدیرکل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از اجرای دو مانور بزرگ پایش سطح عرضه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سلامانه، دکتر محمود بیگلر اظهار کرد: برای آنکه بتوانیم سطح عرضه را برای تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق ناامن کنیم؛ دومانور بزرگ پایش مراکز عرضه را طی روزهای آینده در دستور کار قرار داده‌ایم. وی افزود: تجهیزات و ملزومات دندانپزشکی و آزمایشگاهی در اولویت این طرح است.

۱۷ مهر ۱۳۹۵

تخلف فروشندگان تجهیزات پزشکی و عطاریها در فروش داروهای قاچاق

عطاری

معاونت شبکه بهداشت و درمان بناب از بی‌دقتی اداره اصناف این شهرستان در صدور پروانه کسب برای افراد متقاضی فعالیت در زمینه گیاهان دارویی خبر داد و گفت: بیشترین تخلف در زمینه فروش داروهای قاچاق مربوط به فروشندگان تجهیزات پزشکی و عطاری‌ هاست.

بازار تجهیزات پزشکی ایران را همراه خود داشته باشید

نسخه ی اول نرم افزار موبایلی بازار تجهیزات پزشکی ایران GMED قابل دریافت می باشد.