جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

رگ یاب (vein finder) و طرز کار دستگاه رگ یاب

رگ یاب جیمد Gmed

همانطور که میدانید یکی از مشکلات پرستاران در هنگام تزریق یا خون گرفتن پیدا کردن رگ می باشد. امروزه مهندسان پزشک توانسته اند دستگاهی را اختراع کنند که به وسیله آن رگ های زیر پوست دیده میشود و پرستار می تواند به سادگی با دستگاه رگ یاب عمل تزریق یا نمونه گیری خون را انجام دهد. دستگاه رگ یاب یا پیدا کننده رگ در اصطلاح Vein Finder نام دارد که به منظور نشان دادن ناحیه رگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رگ یاب

فیزیولوژی :

با توجه به این که برای پیدا کردن رگ مشکلاتی چون تکیه داشتن بر مهارت خاص پرستار، ایجاد زخـم و نـاراحتی بیمار و عوارض ناخواسته دیگر به‌وجود می‌آید دستگاه رگ یاب ویژگی‌هایی چون قـــدرت تـشـخـیــص مـنــاســب‌تــریــن وریــد از مـیــان وریــدهــای دیـگــر، قــدرت تـشـخـیـص سیـاهـرگ و سرخرگ داشتن سرعت بالا و یافتن رگ در کمتر از ۵ ثانیه را دارد.

عکس رگ یاب

طرز کار رگ یاب :

دستگاه به وسیله امواج اینفرارد باعث شده تا تمامی رگ های سطحی موجود به نمایش گذاشته شوند و این امکان را به پرستار می دهد که مناسب ترین ورید را برای تزریق انتخاب نماید. تنها با روشن کردن دستگاه و تاباندن آن در سطح بدن می توان از کاربری آن بهره برد.باید اشاه کرد که از عاری هیچ گونه عوارض جانبی بوده و استرس هنگام تزریق را کاهش میدهد و به دلیل کاربری ساده و قابل حمل بودن . مناسب برای استفاده در تمامی مراکز درمانی می باشد. بـا قـرار دادن بـر روی پوست محل مورد نظر و سپس با روشن کردن دستگاه، رگ‌ها را می‌توانید از داخل ناحیه V شکل سر دستگاه، مشاهده کنید. این دستگاه عاری از هرگونه عوارض جانبی است بـنـابراین هیچ نگرانی را برای بیمار ایجاد نخواهد کـرد. همچنین استفاده از این دستگاه سبب ایجاد اطمینان و کاهش استرس بیمار هنگام کار می‌شود. بنابراین با این دستگاه می‌توانید رگ مناسب را به راحتی و بدون خطا جهت نمونه‌گیری، خون‌گیری و تزریق انتخاب کنید.

عکس رگ یاب

موارد کاربرد رگ یاب :

دستگاه رگ‌یاب قابل حمل مناسب برای تمام رده‌های سنی نوزادان، اطفال، نوجوانان، جوانان و بــزرگسـالان اسـت. ایـن دستگـاه مـورد استفـاده در تـمـامـی مـراکـز درمـانـی بـهـداشـتـی، بـیـمـارسـتان‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها و هر مرکزی که با تزریق و رگ مرتبط باشند است . فقدان نور و روشنایی در محل و مکان‌هایی که شرایط تاریکی و کمبود نور برای درمان مورد نظر الـزامـی اسـت مـی‌تـوان از ایـن وسیله استفاده کرد. موارد دیگر عبارتند از:

  • مشکل پیدا کردن رگ به دلیل باریک شدن رگ، انقباض دیواره عضلانی رگ و خون‌رسانی ضعیف و هـمـچـنـیـــن نـمـــایــان نـبــودن و دشــواری تــزریــق، نمونه‌گیری، خون‌دهی وخون‌گیری

  • این دستگاه استرس بیمار را هنگام تزریق و یا خوندهی بسیار کاهش داده و همچنین با به وضوح دیده شدن رگ، ضریب خطای شخص متخصص را نیز پایین می‌آورد.

  • بــرای نــوزادان بــه دلـیــل حـســاسـیــت تــزریــق، خـون‌گیـری، نمـونـه‌گیـری وخوندهی و پیچیدگی رگ

  • افرادی که رگ‌های واریسی دارند.

 

نمونه ای که در تصویر پایین مشاهده می کنید به نام رگ یاب لیزری یا رگ یاب ویدیو پرژکتوری نامیده می شود که دارای بالاترین دقت و کاربرد در کلینک های زیبایی ، بیمارستان ها ، بیماران سوختگی یا آسیب دیدگی های شدید به کار می رود

عکس رگ یاب

 

 

چسب یا برچسب رگ یاب چیست؟

متاسفانه افرادی سود جو با هدف افزایش ممبر و فالور در فضای مجازی به انتشار چنین عناوینی اقدام می نمایند که تا زمان نگارش این مطلب هنوز چنین تکنولوژی وارد بازار نشده است و تصاویر انتشار یافته ، نمایانگر همان نوع ویدئو پرژکتوری است که در آدرس زیر قابل مشاهده است.

برچسب : رگ یاب - قیمت رگ یاب ایرانی - طرز کار دستگاه رگ یاب - قیمت دستگاه های رگ یاب - رگ یاب امریکایی - قیمت رگ یاب اطفال - دستگاه رگ یاب ایرانی - خرید عینک رگ یاب - تولید رگ یاب ایرانی  - خرید اینترنتی رگ یاب

جهت خرید انواع رگ یاب اعم از رگ یاب لیزری ، رگ یاب ایرانی ، رگ یاب امریکایی ، رگ یاب نوزاد ، رگ یاب اطفال ، رگ یاب کودکان  به آدرس: https://gmed.ir/special-sale/vein-finder مراجعه فرماید.

نظرات کاربران

ثبت نظر شما