جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

اقتصادی بودن تولید تجهیزات پزشکی کوچک پرکاربر

تجهیزات پزشکی استاندار خراسان

 

مدیر کل تجهیزات پزشکی و مشاور وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و  مدیران شرکت احیا درمان خراسان با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،  علی رضا رشیدیان در این دیدار گفت: برنامه ریزی برای تولید تجهیزات پرکاربرد و دارای کاربر، در عین تامین نیاز داخل برای واحدهای تولیدی هم اقتصادی است.
 وی افزود: بی توجهی به تولید این بخش از تجهیزات پر مصرف و های تک، با توجه به افزایش مصرف آنها در مراکز درمانی و بهداشتی و حتی منازل می تواند بعد از مدتی کار را دشوار کند ضمن آنکه اگر تولید شود از خروج بخش قابل توجهی ارز از کشور هم جلوگیری می کند.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: باتوجه به زندگی های ماشینی و افزایش مصرف برخی کالاهای کوچک در زندگی مردم، برنامه ریزی برای تولید آنها در کنار تجهیزات بزرگ می تواند در اقتصاد واحدها هم مفید باشد.
رشیدیان تصریح کرد: باید شرکت های فعال در این حوزه در استان از جمله شررکت "احیا درمان "طی بررسی و مطالعه علمی بازار نسبت به ورود به این عرصه از تولیدات هم به صورت جدی اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از دو میلیارد دلار تجهیزات پزشکی در کشور در سال مصرف می شود، گفت: از این میزان 700 میلیون دلار این تجهیزات داخلی و یک میلیارد و 300 میلیون دلارآن از محل واردات تامین می شود که باید در راستای کاهش هزینه ها و خروج ارز از کشور تولید داخلی تقویت شود و خراسان در این بخش با توجه به ظرفیت ها می تواند نقش محوری ایفای کند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت شرکت احیا درمان استان در حوزه راه اندازی خط تولید سی تی اسکن، گفت: شرکت های بزرگ باید سریع از ایرادات کوچک و موانع جزئی عبور کرده تا سریعتر وارد مرحله اجرا شوند.
رشیدیان ابراز امیدواری کرد: شرکت "احیا درمان "  بر اساس برنامه ریزی انجام شده ظرف 9 ماهه مرکز جدید خود و در پارک علم و فناوری استان به انجام رسانده زیرا مجموعه کنونی آن  برای این توسعه خط تولید سی تی اسکن کافی نیست.
 وی با تاکید بر این که از سوی مدیریت استان، حمایت های لازم از این طرح صورت می پذیرد؛  تصریح کرد: این شرکت در ایجاد مرکز جدید پیش بینی سال های آتی برای ایجاد خطوط تولید و طرح های توسعه ای جدید و امکانات ونیاز خاص مجموعه را با چشم اندازی بلندمدت برنامه ریزی کنند.
مدیر کل تجهیزات پزشکی و مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست با اشاره به اینکه حجم تجارت تجهیزات پزشکی در کشور دومیلیارد و 500 میلیون دلار است گفت :  در حوزه دارو 100 شرکت دارویی و 300 نمایندگی کمپانی های مختلف فعالیت می کنند.
 رضا مسائلی گفت : در حوزه تجهیزات پزشکی امروز فقط در بخش واردات 2200 شرکت فعال در کشور وجود دارد و تعداد کمپانی های بین المللی که درقالب این 2200 شرکت ثبت شده اند 5500 کمپانی است که دارای گستره وسیعی می باشد .
 وی گفت: در حوزه تولیدی نیز هم اکنون یک هزار شرکت در کشور وجود دارد که 570 مورد آن دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت هستند.
 وی عنوان کرد : این 570 واحد تولیدی دارای مجوز 2500 محصول در کشور تولید می کنند .
وی با بیان اینکه در گذشته نوع این تولیدات متفاوت بود ، افزود : این تولیدات در گذشته بیشتر همانند گاز و سرنگ و مانند آن و دارای کلاس خطر پایین بود اما الان با سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیاری از تولیدی ها به سراغ تولیداتی رفته اند که کلاس خطر بالایی دارد بعنوان مثال سی تی اسکن کلاس خطر 30 وتکنولوژی بسیار پیشرفته ای را دارا می باشد..
وی در توضیح این امر گفت : در واقع تجهیزاتی که حساسیت و دقت آن اهمیت زیادی می یابد و کوچکترین عدم دقت در تولید آن خطرات زیادی را برای مریض می تواند داشته باشد تولیداتی با کلاس خطر بالا هستند. .
مسائلی افزود : با توجه به ظرفیت زیادی که در این حوزه در خراسان رضوی وجود دارد ،علاقمند های موجود  به سرمایه گذاری در آینده این حوزه می تواند نقش محوری ایفا کند. .
وی تصریح کرد : باید سرمایه گذار حجم سرمایه گذاری مورد نیاز و زمان برگشت را بداند و در این حوزه تخصص لازم را داشته باشد و در این راستا ،.
وزارت بهداشت ،  دانشگاه علوم پزشکی و استانداری سه ضلع بازار در زمینه تجهیزات پزشکی شویم تا زمینه های حضور سرمایه گذاران در این حوزه فراهم و جدول رقبای ملی و منطقه ای و بین المللی و غیره را محاسبه و مزیت های این تولید و بازار را به آنان ارائه شده شود.
وی تصریح کرد : این حوزه ظرفیت و ارزش سرمایه گذاری را دارد ما هم آمادگی کمک به شما را داریم


مدیر عامل شرکت احیا درمان هم در این جلسه گفت : این شرکت که از سشال 90 در شهرک صنعتی توس در زمینه تولید تجهیزات بیهوشی و ونتیلاتورفعالیت خود را آغاز کرده هم اکنون خط تولید دستگاه سی تی اسکن تحت لیسانس کمپانی نیوسافت را به روش انتقال تکنولوژی طی سه سال و در سه فازدر دست اجرا دارد.
 احمد بهفر مقدم افزود ، هم اکنون فاز نخست آن این خط برای تولید 12 دستگاه بیهوشی سی تی اسکن اقدام کرده است .
وی اظهار کرد : سالانه 3500 دستگاه بیهوشی و همین تعداد هم ونتیلاتور تولید می شود و در زمینه سی تی اسکن در شرایط کنونی  با این تعداد 12 دستگاه اقدام کرده ایم که به تناسب افزایش ظرفیت و اتاق های تست ، این تعداد هم بیشتر می شود.
وی اظهار کرد : در حال حاضر فاز تکمیلی این شرکت به پارک علم و فناوری منتقل می شود با انجام این امر 5 خط تولیدی سی تی اسکن در آن طراحی شده و قرار شده ظرف 9 ماه کل مجموعه منتقل شود.
وی عنوان کرد : برای دستگاه ونتیلاتور استاندارد اروپایی CE مربوطه  را دریافت کرده ایم و طی قراردادی با شرکت اروپایی قرار است طی 2 سال یک هزار دستگاه بیهوشی و ونتیلاتور ساخته وتحویل دهیم .
وی افزود: سی تی اسکن هم تحت لیسانس شرکت نیوسافت انجام می شود و محصولات تولیدی ما استاندارد خود این شرکت را با نماینده بررسی استاندارد اروپایی CE در ایران می باشد

 

منبع : سایت استانداری خراسان - اداره کل مدیریت بحران  http://havades.khorasan.ir

نظرات کاربران

ثبت نظر شما