جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

راهنمای خرید بهترین تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

بسیاری از مشکلات و تهدیدهایی که سلامتی افراد را تحت خطر قرار می دهند در ارتباط با آسیب هایی هستند که به گوش و حلق و بینی وارد شده است. یک عفونت ساده گوش می تواند کار را به جاهای باریک بکشاند. گوش و حلق و بینی مجراهایی هستند که با اعضای حساس داخلی در ارتباط هستند و می توانند برای آن ها مشکل ساز شوند. پزشکان برای انجام معاینات گوش و حلق و بینی از تجهیزات خاص استفاده می کنند.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه AED با قیمت مناسب را از دست ندهید.

راهنمای خرید بهترین تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی

این تجهیزات مختص معاینات حرفه ای هستند و به پزشکان کمک می کنند تا اقدام به تشخیص سریع و به موقع عارضه نمایند. گاهی اوقات وجود یک عارضه یا علامت در گوش و حلق و بینی می تواند نشان از بیماری های حاد دیگری داشته باشد که سلامت شما را تحت خطر قرار داده. بنابراین بسیار مهم است که پزشکان از تجهیزات مناسبی برای انجام معاینه استفاده کنند. در ادامه قصد داریم راهنمای خرید بهترین تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی را ارائه دهیم بنابراین با ما همراه باشید.

چراغ قوه و هدلایت معاینه

انواع مختلفی از چراغ قوه های پزشکی وجود دارد، انواع مدادی، هدلایت، رومیزی و سقفی. بسیار مهم است که در انتخاب چراغ قوه نوعی را انتخاب کنید که دارای کیفیت و تمرکز بالایی در انتشار نور باشد. چنانچه چراغ قوه پزشکی قادر به ایجاد وضوح دید کافی نباشد ممکن است پزشک متخصص متوجه وجود عفونت درون گوش یا حلق و بینی نشود. چنانچه چراغ پزشکی مورد نظر دارای قابلیت تنظیم شدت نور و فاصله کانونی باشند می توانند کارایی بیشتری داشته باشند.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ قلبی ریوی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

دستگاه رینومتری

دستگاه رینومتری برای اندازه گیری فشار هوا درون مجاری بینی استفاده می شود. اندازه گیری مقاومت تنفسی از مهمترین کاربردهای این دستگاه می باشد. از این ابزار معاینه برای تشخیص انحراف سپتوم، تست های آلرژی و تست هایی برای بزرگ شدن لوزه و آدنوئید استفاده می شود.

دستگاه آئودیومتر 

یکی از دستگاه هایی که در حوزه معاینه گوش از آن استفاده می شود دستگاه آئودیومتر است. با استفاده از این دستگاه پزشکان می توانند میزان آسیب دیدگی گوش و سیستم شنوایی را مورد سنجش قرار دهند. بنابراین اگر نیاز به استفاده از تجهیزات شنوایی مانند سمعک وجود داشته باشد می توان اقدام به تهیه سمعک مناسب نمود. کارگران معادن از جمله افرادی هستند که باید مورد تست و سنجش شش ماهه توسط این دستگاه قرار گیرند چرا که محیط کاری آن ها بسیار پر سر و صدا می باشد و احتمال آسیب دیدن گوش بسیار زیاد است.

لارنگوسکوپ

در صورتی که بیماران دارای علائمی چون سرفه، گوش درد، گلو درد، بوی بد دهان، مشکلات تنفسی؛ مشکلات هضم غذا و یا تغییر صدا شوند باید از این دستگاه برای معاینه آن ها استفاده شود. گاهی اوقات بیماران از وجود یک جسم خارجی درون حلق خود شاکی هستند. این مورد نیز نیاز به معاینه با استفاده از این دستگاه دارد. تارهای صوتی را می توان با استفاده از این دستگاه مورد تست و آزمایش قرار داد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اکو قلب با قیمت مناسب را از دست ندهید.

صندلی معاینه گوش و حلق و بینی

پزشکان برای اینکه بیمار را تحت معینه قرار دهند باید از صندلی معاینه گوش و حلق و بینی استفاده کنند. بسیار مهم است که این صندلی دارای ساختاری ارگونومیک و مطابق با فیزیک بدن انسان باشد. از جمله قابلیت های مهمی که این صندلی ها باید دارا باشند قابلیت گردش 360 درجه، قابلیت تنظیم ارتفاع و قابلیت تنظیم پشتی و قابلیت نصب پایه سرم و چراغ جراحی می باشد.

دستگاه ساکشن گوش

یکی دیگر از تجهیزاتی که در زمینه معاینات گوش و حلق و بینی استفاده می شود دستگاه ساکشن گوش است. این دستگاه هیچ گونه آثاری از درد و فشار درون گوش بیمار ایجاد نمی کند. کاربرد این دستگاه خارج سازی مواد زائد، آلودگی ها و عفونت های درون گوش بیمار می باشد. استفاده از این دستگاه احتمال گرفتگی گوش، کاهش شنوایی، گوش درد، عفونت گوش و سایری بیماری های مرتبط با گوش را از بین می برد.

دستگاه اتوسکوپ

از پر کاربردترین تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی اتوسکوپ است که پزشکان برای تشخیص بیماری از آن استفاده می کنند. این وسیله دارای دقت بسیار بالایی می باشد که می توان با استفاده از آن بخش های داخلی و میانی گوش را مورد معاینه قرار داد. این دستگاه شامل یک ذره بین بسیار قوی بوده و از یک لامپ و قطعه ای به نام اسپکلوم تشکیل شده است. به واسطه اتوسکوپ محتوای درون گوش و حلق و بینی بزرگنمایی می شوند و پزشک متخصص به خوبی می تواند متوجه عارضه گردد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ بیمار با قیمت مناسب را از دست ندهید.

آبسلانگ

این تجهیز همان قطعه چوب های کوچکی است که پزشکان از آن برای معاینات حلق استفاده می کنند و با قرار دادن آن روی زبان بیمار وضعیت حلق را معاینه می نمایند. این قطعات چوبی کاملا استریل و بهداشتی هستند و از ایجاد عفونت و آلرژی جلوگیری می کنند.

گیره آبسلانگ

تجهیز دیگری که در حوزه تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی قرار دارد گیره آبسلانگ است. این گیره قادر به ارائه نور متمرکز هالوژن بوده و قادر است نور سفید را روی یک نقطه خاص متمرکز نماید. این دستگاه با استفاده از باتری تغذیه می کند و به کمک آن دیگری نیاز نیست تماسی بین دست تان و آبسلانگ ایجاد شود. علاوه بر این می توانید در حین استفاده از آبسلانگ از چراغ قوه این گیره استفاده کنید و بدون نیاز به چراغ قوه حلق بیمار را معاینه کنید.

پنل دیواری

این تجهیز یکی از مهمترین تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی می باشد که می توان از آن برای به کار بردن اتوسکوپ و افتالموسکوپ استفاده کرد. پزشکان می توانند تمامی مدل های اتوسکوپ و افتالموسکوپ را روی آن تعبیه کنند. این دستگاه قادر به ایجاد بزرگنمایی سه برابری اتوسکوپ بوده و به برق شهری متصل می شوند. بهره مندی از سیم های بلند امکان مانور دادن توسط پنل های دیواری را به پزشکان می دهد.

تخفیف فوق العاده: خرید مانیتور علائم حیاتی با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه مانیتورینگ کلیک کنید.

نتیجه گیری

هدف از به کار بردن تجهیزات معاینه گوش و حلق و بینی دسترسی به نقاطی از بدن است که اصطلاحا به آن ها نقاط کور گفته می شود. این نقاط با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند بنابراین برای معاینه آن ها باید حتما از تجهیزات مناسب استفاده شود.

نظرات کاربران

ثبت نظر شما