جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

آشنایی با بهترین دستگاه های تشخیص عوارض پوستی

۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

این روزها افراد بیش از گذشته قدر پوست سالم را می دانند. دلیل این حرف را می توان در استفاده های مختلف افراد از کرم ها و ماسک های مراقبتی دید. عوارض پوستی همواره در کمین افراد نشسته اند. این عوارض می توانند در اثر استفاده از یک ماده آلرژی زا یا قرار گرفتن زیر نور خورشید ایجاد شوند. با این حال باید برای درمان و تشخیص عوارض پوستی در صورت مشاهده هر گونه علائم، به پزشک متخصص مراجعه کرد. پزشکان برای تشخیص عوارض پوستی از دستگاه های مختلفی استفاده می کنند. در ادامه قصد داریم در ارتباط با دستگاه تشخیص عوارض پوستی کمی به بحث و گفتگو بپردازیم بنابراین همراه ما باشید.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اکوکاردیوگرافی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

 

دستگاه تشخیص عوارض پوستی درماتوسکوپ

از دیگر دستگاه هایی که برای تشخیص عوارض پوستی توسط پزشکان استفاده می شود درماتوسکوپ است. این دستگاه برای تشخیص بیماری های پوستی از جمله سرطان پوست می تواند کاربرد داشته باشد. همچنین بیماری هایی که موجب تغییر رنگدانه های پوستی می شوند با استفاده از این دستگاه قابل تشخیص هستند. پزشک متخصص می تواند با استفاده از درماتوسکوپ اقدام به معاینه پوست بیمار از فاصله بسیار نزدیک نماید. این دستگاه قادر به بزرگنمایی ده برابری بوده و سطح پوست را با وضوح تمام به پزشک متخصص نشان می دهد.

معاینه پوست و تشخیص عارضه های پوستی بسیاری از مواقع با چشم غیر مسلح امکانپذیر نیست. حتی پزشکان بسیار با تجربه هم نمی توانند توده های خوش خیم پوستی را با چشم غیر مسلح تشخیص دهند. بنابراین احتمال اشتباه و خطا بدون استفاده از دستگاه هایی مانند درماتوسکوپ بسیار بالاست. برای استفاده از دستگاه درماتوسکوپ لازم است که پزشک یک ماده روغنی را روی پوست بیمار بمالد و بعد اقدام به معاینه سطح پوست نماید. بدین شکل خارجی ترین لایه پوست شفافیت و وضوح بیشتری پیدا خواهد کرد و جزئیات پوست با وضوح بیشتری نمایان می شود. بنابراین امکان بررسی الگوی رنگدانه ها و آسیب های پوستی برای پزشک مهیا خواهد شد.

در دستگاه های درماتوسکوپ امروزی از تکنولوژی DELM استفاده می شود تا پزشکان هم سطح پوست را معاینه کنند و هم اقدام به مشاهده، عکسبرداری و ثبت اطلاعات در مورد لایه های زیرین پوست نمایند. با استفاده از این تکنولوژی تغییرات در لایه های مختلف پوست امکانپذیر خواهد شد. از کاربردهای مهم دستگاه درماتوسکوپ می توان به تشخیص عارضه های پوستی چون سرطان پوست، ملانوما، افتراق ملانوما، افتراق بین جراحت و آسیب های پوستی خوش خیم و بدخیم اشاره کرد. تشخیص به موقع این عوارض پوستی توسط دستگاه درماتوسکوپ امکانپذیر می باشد و تشخیص به موقع آن ها می تواند جان فرد را نجات دهد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه رگ یاب با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه رگیاب  کلیک کنید.

دستگاه تشخیص عوارض پوستی اسکن آنالایزر

از نام این دستگاه می توان متوجه شد که کاربرد اصلی آن چیست. این دستگاه همانطور که از نامش پیداست وظیفه آنالیز و تحلیل کردن پوست بیمار را به عهده دارد. مدت زمانی که این دستگاه قادر به تشخیص عارضه های پوستی می باشد در حدود ده ثانیه خواهد بود. این دستگاه از طول موج های UV و RGB استفاده می کند تا پوست را مورد اسکن قرار دهد. وجود هر گونه لک، منافذ باز، رنگدانه های غیر طبیعی، چین و چروک و آفتاب سوختگی توسط این دستگاه مشخص خواهد شد. این دستگاه به پزشکان کمک می کند تا برای در پیش گرفتن روند درمان از داده های دقیق تری استفاده کنند. چرا که این دستگاه پیشنهاداتی حول روش های درمانی نیز ارائه می دهد. این دستگاه هیچ گونه عوارضی برای بیمار ندارد.

عکسبرداری توسط اسکن آنالایزر می تواند شامل تعیین میزان چربی پوست، میزان آکنه ها، میزان جوانسازی، میزان کلاژن، میزان الاستین و شدت آفتاب سوختگی ها باشد. پزشک متخصص می تواند توسط این دستگاه متوجه شود که درصد خشکی پوست شما در چه حد است چرا که میزان آب در لایه های مختلف پوست توسط این دستگاه قابل بررسی است. منافذ باز از جمله معضلاتی ست که بانوان با آن دست به گریبان هستند. با استفاده از این دستگاه می توان اندازه و میزان منافذ را تشخیص داد و برای درمان اقدام نمود. از خوبی های این دستگاه این است که بعد از طی هر جلسه درمانی می توان میزان از بین رفتن عارضه های پوستی و روند درمان را مورد بررسی قرار داد.

تخفیف فوق العاده: خرید مانیتور علائم حیاتی با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه مانیتورینگ کلیک کنید.

بررسی میزان خشکی و شل شدگی پوست، عوارض پوستی، درصد چین و چروک، میزان پیری پوست، میزان لکه ها، شدت آفتاب سوختگی، تشخیص جای جوش و آکنه، میزان کلاژن پوست، سیاهی های دور چشم، لکه های پوستی و میزان منافذ باز پوست همگی از جمله مواردی هستند که با استفاده از این دستگاه قادر به تشخیص هستند.

دستگاه تشخیص عوارض پوستی وود لامپ

یکی از بهترین دستگاه های تشخیص عوارض پوستی دستگاه وود لامپ می باشد. از این دستگاه برای ارزیابی رنگدانه های پوستی استفاده می شود. دستگاه Wood Lamp قادر به نمایش تفاوت های بین تشخیص ملانوم و ملانوم هیرپلازی و همچنین هماتوم می باشد. این دستگاه می تواند ضخامت پوست، میزان خشکی و سفتی پوست، رطوبت پوست، ویتیلیگو، آکنه و قارچ های پوستی را تشخیص دهد. وجود لامپ فلوئورسنت در این دستگاه قادر به نمایش تغییرات رنگدانه های پوستی خواهد بود.

نور ساطع شده از دستگاه وود لامپ از جنس نور ماورا بنفش بوده و در تشخیص درماتوز به پزشکان کمک می کند. از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به تشخیص قارچ های کچلی، اریتیزما، عفونت های قارچی ورسیکالر پوست، عفونت سودوموناس، پورفیریا و تغییرات رنگدانه اشاره کرد که می تواند نشانه از سرطان پوست باشد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اتوکلاو پزشکی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

نتیجه گیری

عوارض پوستی می توانند بازه گسترده ای از عارضه ها را در بر داشته باشند. از ساده ترین این عارضه ها می توان به خشکی و چروک پوست و از خطرناک ترین آن ها می توان به سرطان پوست اشاره کرد. بنابراین بسیار مهم است که افراد با مشاهده هر گونه علائم سریعا به پزشک مراجعه کنند تا مورد معاینه پوست قرار گیرند. دستگاه های مختلفی برای تشخیص عوارض پوستی طراحی شده اند که پر کاربردترین و بهترین آن ها اسکن آنالایزر، دستگاه درماتوسکوپ و دستگاه وود لامپ است. این دستگاه ها هر کدام قادر به تشخیص تعدادی از عوارض پوستی هستند و می توانند پزشکان را در پیدا کردن بهترین مسیر درمان یاری کنند.

نظرات کاربران

ثبت نظر شما