جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

ساخت رباتی که با مغز کرم کنترل می شود ...

دانشمندان روباتی ساخته‌اند که با استفاده از مغز کرم کنترل می‌شود. این روبات در قالب پروژه‌ای بی‌سابقه و تحت عنوان Open Worm طراحی و ساخته شده و درحقیقت تلاشی است برای برقراری ارتباط میان شبکه نورونی کرم و یک روبات. دانشمندان برای دستیابی به این هدف موفق شدند ارتباط موثری میان ۳۲۰ نورون مغزی نوعی کرم برقرار کرده و در ادامه آن را بر روی روباتی که از بخش های لگو شکل ساخته شده بارگذاری کردند.

روباتی که بدین ترتیب ساخته می‌شود ساختاری بسیار ساده دارد اما با توجه به ارتباط نورونی آن با مغز کرم دستاوردی بی‌سابقه در دنیای روباتیک به شمار می‌آید. این روبات می‌تواند به محیط اطراف واکنش نشان دهد. این قابلیت مهم به واسطه نوعی ریزشاخک حسگری ایجاد شده است. روباتی که در پروژه Open Worm ساخته شده مجهز به ریز موتورهایی است که حرکت آن را ممکن می‌سازند.

محققان با اشاره به این نکته که هیچ دستورالعملی به طور از پیش برنامه‌ریزی شده در این روبات به چشم نمی‌خورد، حرکت آن به واسطه نورون های مغز کرم را موفقیتی چشمگیر عنوان می‌کنند. پروژه Open Worm هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و  گفته می‌شود هدف نهایی آن تولید کرم مجازی در دنیای رایانه است.

نظرات کاربران

ثبت نظر شما