جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

۳۰ تير ۱۳۹۵

آشنایی با دستگاه الکتروکوتر (Electrocauter) یا ECU

الکتروکوتر

سوزاندن (cauterization) در پزشکی به عمل سوزاندن بخشی از بدن از طریق نابود کردن برخی بافت‌ها به منظور برداشتن یک بخش یا بستن زخم گفته می‌شود. . درمانگران سنتی برای درمان علایمی هم‌چون تب، اسهال، تشنج و دیگر بیماری‌ها از سوزاندن به روش داغ کردن استفاده می‌کردند. جهت بریدن بافت و سوزاندن رگ های خونی از دستگاهی به نام الکتروکوتر (Electrocauter) و یا به اختصار ECU استفاده می‌ شود.

۲۹ تير ۱۳۹۵

الکتروماگنتیک تراپی یا مگنت تراپی

مگنت تراپی

تأثیر درمانی مغناطیس از زمان هیپوکرات در طب باستانی شناخته شده و کاربرد داشته است. میدان های مغناطیسی در زندگی انسان نقش مهمی دارند و این نقش زمانی قابل درک است که بدانیم زمین خود یک مغناطیس بزرگ می باشد. . با عبور جریان از یک سیستم، در اطراف آن میدان مغناطیسی تشکیل می شود. این میدان به شکل دایره است و شدت آن قابل اندازه گیری می باشد. در واقع چگالی شدت میدان مغناطیسی از خطوط نیروی مغناطیسی در اطراف و مرکز سیستم یا بوبین ایجاد می شود که آن را با واحد Gauss یا Tesla اندازه می گیرند.

۲۸ تير ۱۳۹۵

مروری بر انواع دستگاه های اتوکلاو (Autoclave)

اتوکلاو بیمارستانی

اتوکلاو (Autoclave) برای استریل کردن ابزار پزشکی و آزمایشگاهی در فشار و دمای بالا و با استفاده از بخار آب می باشد. اتوکلاو  یک محفظه دارای فشار است که در آن از بخار اشباع شده برای افزایش دما جهت استریلیزاسیون استفاده می شود. اتوکلاوها در آزمایشگاههای میکروبیولوژی , مــــراکز بهداشتی و . . . استفاده می شود.  همچنین از این وسیله در مواردی که برای انجام واکنش شیمیایی نیاز به دما و فشار بالا باشد استفاده می شود. ابعاد این وسیله از اندازه آزمایشگاهی که معمولا به شکل یک استوانه دردار است تا ابعاد صنعتی که طول آن به ۵۰ فوت می رسد متغیر است . این وسیله توسط میکروبیولوژیست فرانسوی چارلز چمبرلن در سال ۱۸۷۹ اختراع شد. واژه اتوکلاو از ترکیب دو واژه (auto) در زبان یونانی به معنی خودکار و (clavis) در زبان لاتین به معنی کلید تشکیل شده است . اتوکلاو یا دستگاه استریل کننده با بخار ,

اضافه شدن ویژگی RSS Feed ( خبرخوان تجهیزات پزشکی )

rss

با توجه به تاثیر مهم RSS در سایت و همچنین سهولت مشاهده مطالب سایت جی مد ، ویژگی RSS به سایت اضافه شد.

۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

شروع به کار بازار تجهیزات پزشکی ایران GMED

نسخه ی  آزمایشی بازار تجهیزات پزشکی GMED رونمایی شد.