جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

راهنمای انتخاب بهترین تصفیه کننده هوا و روش استفاده از آن

۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

هوایی که استنشاق می کنیم تاثیر زیادی روی عملکرد مغز ما دارد. این هوا اگر دارای آلاینده های محیطی باشد و یا درصد اکسیژن و رطوبت آن کم باشد می تواند عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار دهد و در درازمدت آسیب جدی به سلامت انسان ها وارد کند. یکی از دستگاه هایی که می تواند تاثیر مثبت روی کیفیت هوای تنفسی ما داشته باشد دستگاه تصفیه کننده هوا می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا پیرامون دستگاه تصفیه هوا و و نکات مهم خرید این دستگاه به گفتگو بپردازیم.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه رگ یاب با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه رگیاب  کلیک کنید.

دستگاه تصفیه هوا

این دستگاه منجر به تنفس هوایی سالم و عاری از آلاینده ها خواهد شد. پاکسازی هوا از آلودگی ها به ویژه در روزهایی که هوای بیرون پر از آلودگی های محیطی، دود ماشین ها و آلاینده هایی چون سرب و نیتروژن است می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی ما شود. اما برای خرید دستگاه تصفیه هوا باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد.

متراژ فضای مورد نظر چقدر است؟

یکی از مهمترین نکاتی که باید در خرید دستگاه تصفیه هوا در نظر گرفته شود متراژ فضای مورد نظر است. کوچک یا بزرگ بودن فضا تاثیر ویژه ای در انتخاب دستگاه تصفیه هوا و ظرفیت دستگاه دارد. برخی از دستگاه های تصفیه هوا برای محیطهای کوچک در حد و اندازه یک اتاق طراحی شده اند در حالی که برخی از دستگاه ها می توانند کل فضای یک خانه، یک اداره یا فروشگاه و لابی هتل را تصفیه کنند.

توان تصفیه دستگاه

کیفیت تصفیه هوا متاثر از توان تصفیه دستگاه است. بی شک هر چه توان دستگاه در تصفیه هوا بیشتر باشد هوای تصفیه شده کیفیت بالاتری خواهد داشت. این نرخ با حجم هوای خروجی از دستگاه رابطه مستقیم دارد. بهتر است برای مکان هایی با متراژ وسیع تر سراغ خرید دستگاه تصفیه هوا با توان تصفیه بالاتر بروید.

خرید دستگاه تصفیه هوا با تکنولوژی فرابنفش

قبل از خرید دستگاه تصفیه هوا باید به این نکته توجه کنید که قصد دارید دستگاه را در چه نوع مکانی قرار دهید؟ شدت و نوع آلودگی در مکان مورد نظرتان چقدر است؟ به عنوان مثال اگر قصد دارید از دستگاه تصفیه هوا در فضایی مانند بیمارستان و کلینیک های درمانی استفاده کنید و می خواهید هوای محیط را به نحوی تصفیه نمایید که هو استریل شود باید سراغ دستگاه هایی بروید که در آن ها از فناوری امواج فرابنفش استفاده شده است. این تکنولوژی منجر به از بین بردن تمام ویروس ها، میکروب ها و باکتری های محیط خواهد شد. دستگاه تصفیه هوا با این فناوری مناسب برای محیط هایی مانند کلینیک های درمانی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، مطب ها و محیط هایی می باشد که رفت و آمد بیماران در آن صورت می گیرد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه سونیکید با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه جنین یاب کلیک کنید.

خرید دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کربن

اما اگر قصد دارید از دستگاه تصفیه هوا به منظور از بین بردن بوهای ناخوشایند مانند بوی گلخانه، بوی بد سیگار در محیط های عمومی، بوی بد حیوانات خانگی و همچنین بوی پخت و پر غذا استفاده کنید باید سراغ دستگاه هایی بروید که دارای فیلتر کربنی هستند. این فیلترها جاذب قوی بوهای نامطبوع می باشند و در گلخانه ها استفاده فراوانی دارند.

برند دستگاه تصفیه هوا

نکته مهم دیگری که در خرید دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه شود برند دستگاه است. بسیار مهم است که دستگاه انتخابی شما دارای قطعه های در دسترس باشد. این قطعه ها باید به راحتی در بازار پیدا شوند. معتبر بودن برند دستگاه تصفیه هوا به ایرانی با خارجی بودن برند نیست بلکه شما باید کیفیت تولید را مد نظر قرار دهید و قابلیت ها، خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه را چک کنید. برند انتخابی باید در کنار کیفیت بهینه از قیمت ایده آل نیز برخوردار باشد. قیمت ایده آل به معنای قیمت ارزان نیست. بلکه به معنای تناسب بین قابلیت های دستگاه تصفیه هوا و قیمت آن است.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه سونوگرافی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

انتخاب مدل دستگاه تصفیه هوا

دستگاه های تصفیه هوا دارای مدل های مختلفی هستند. از جمله مدل های دستگاه تصفیه هوا می توان به مدل های فعال یا اکتیو و مدل های غیر فعال یا پسیو اشاره کرد. تکنولوژی و نوع فیلتراسیون این دو نوع دستگاه تصفیه هوا با هم متفاوت می باشد.

توجه به عوارض دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا می تواند با توجه به نوع انتخابی عوارضی هم در پی داشته باشد. به عنوان مثال اگر قصد خرید دستگاه تصفیه هوا پسیو را دارید باید گفت که این دستگاه با توجه به ساز و کار ساده ای که دارد عوارضی برای شما به دنبال نخواهد داشت. اما دستگاه تصفیه هوا اکتیو از آنجایی که از فناوری یونیزاسیون استفاده می کند ممکن است تولید گاز اوزون نماید. این گار برای سیستم تنفس انسان ها مضر است بنابراین توصیه می شود که اقدام به خرید دستگاه تصفیه هوا با فناوری یونیزاسیون نکنید.

روش استفاده از دستگاه تصفیه هوا چگونه است؟

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اکوکاردیوگرافی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

حال که با نکات مهم خرید دستگاه تصفیه هوا آشنا شدید بد نیست روش استفاده از این دستگاه را هم بدانید. با روشن کردن دستگاه فاکتورهای مهمی را می توانید توسط آن بررسی کنید. ابته قبل از روشن کردن دستگاه باید راه نفوذ هوا به اتاق همچون درب و پنجره ها را ببندید. از جمله این فاکتورهای مهم می توان به نرخ تحویل هوای پاک و تعداد دفعات پاکسازی هوا در طی یک ساعت اشاره کرد که با نرخ های CARD و ACH قابل تشخیص هستند. با توجه به نرخ CARD متوجه خواهید شد که کیفیت عملکرد دستگاه چگونه است. این فاکتور نشان دهنده میزان آلاینده های جذب شده با توجه به میزان هوای ورودی به دستگاه می باشد. هر چه نرخ این فاکتور بیشتر باشد نشان از کیفیت بهتر دستگاه دارد. با این حال نقطه ضعف این فاکتور عدم اندازه گیری ترکیبات آلی و بوها می باشد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه فتال مانیتورینگ با قیمت مناسب را از دست ندهید.

با توجه به فاکتور ACH نیز می توانید متوجه شوید که دستگاه در طی یک ساعت چند بار هوای محیط را پاکسازی نموده است. این نرخ نیز هر چه بالاتر رود نشان از کیفیت بهتر دستگاه دارد.

نتیجه گیری

انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه هوا در بازار وجود دارد که از لحاظ تکنولوژی، شیوه فیلتراسیون و برند و قیمت با هم متفاوت می باشند. عملکرد دستگاه تصفیه هوا پسیو سالم تر از دستگاه تصفیه هوا اکتیو می باشد بنابراین توصیه می کنیم که برای خرید دستگاه تصفیه هوا سراغ دستگاه های پسیو بروید. به منظور استفاده از دستگاه تصفیه هوا باید حتما درب و پنجره های اتاق را کاملا ببندید تا امکان نفوذ هوا به محیط داخل وجود نداشته باشد.

نظرات کاربران

ثبت نظر شما