جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

راهنمای خرید بهترین تشک زخم بستر

۲۲ خرداد ۱۴۰۱

تشک مواج، که به صورت عام نیز با عنوان تشک زخم بستر نیز خوانده می شود، برای اشخاصی که توان تحرک به مقدار قابل توجه را ندارند بسیار سودمند است زیرا خرید و استفاده از این تشک برای اشخاص بیمار، سبب تقسیم و یکنواختی فشاری است که در اثر نشستن یا دراز کشیدن های مداوم صورت می گیرد و می تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری زخم بستر، که ناشی از بی تحرکی فوق است بسیار موثر نشان داده شود. راهنمای خرید بهترین تشک زخم بستر موضوع این مقاله می باشد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اتوکلاو بیمارستانی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

بهترین تشک زخم بستر

اسبق روش های سنتی بسیاری برای جلوگیری از ابتلا به زخم بستر بیماران یکجا نشین مرسوم بود، بدین صورت که در فواصل زمانی نسبتا کوتاهی و با تعداد دفعات متعدد ، شخص بیمار وضعیت نشستن و دراز کشیدن خود را تغییر می داد تا نواحی در معرض فشار مداوم تغییر کنند و از بیماری زخم بستر جلوگیری شود، تشک مواج وسیله ای متشکل از یک موتور کمپرس هوا برای باد کردن و یک عدد تشک باد شونده است که از ایجاد زخم بستر در بیمارانی که بستری هستند و از تحرک کمی برخوردارند بسیار کاربرد های زیادی دارد. 

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ عمق بیهوشی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

راهنمای خرید تشک مواج برای جلوگیری از بیماری زخم بستر

تشک مواج فشار وزن بیمار بر روی بستر را در نقاط مختلف بدن پخش می کند و بدین وسیله از ثابت ماندن تمام فشار وزن بیمار در یک نقطه خاص جلوگیری می کند، همچنین باید بر روی سطوحی که نه بسیار نرم و نه بسیار سفت هستند، تشک مواج را مورد استفاده قرار داد، شایان ذکر است که سطوح بسیار نرم سبب کاهش کارایی تشک مواج می شود و وجود یک سطح بسیار سخت و سفت نیز می تواند سبب آسیب به شخص بیمار شود.

دسته های مختلف تشک زخم بستر برای استفاده بیمار

با توجه به وضعیت شخص بیمار و نظر های پزشک متخصص، باید نسبت به خرید تشک اقدام کردف انواع تشک های زخم بستر به شرح ذیل است:

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

. تشک های زخم بستر تخم مرغی:

این نوع از تشک زخم بستر برای اشخاصی مناسب است که به صورت موقت قرار است از تشک استفاده کنند و بر حسب تجویز پزشک متخصص، ناچار به یکجا نشینی و سکون بدن خود برای مدت کوتاهی مثلا دو ماه باشند، می توانند از این نوع تشک استفاده کنند، اما شایان ذکر است که استفاده مداوم از این نوع تشک به مدت بسیار زیادف خود نیز می تواند موجبات ابتلا به بیماری زخم بستر را ایجاد کند.

. تشک های زخم بستر سلولی متوسط:

این نوع تشک ها درست به مانند ساختار یک سلول هستند که بر خلاف نوع تخم مرغی، محفظه ای با میزان باد طولانی تر و در یک راستای موازی دارد، این نوع از تشک زخم بستر برای کسانی که هنوز زخم بستر بر روی پوست ایجاد نشده اما نشانه هایی به مانند نمایان شدن قرمزی پوست دارد و در حال نمایان شدن هستند، مناسب است.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ قلب با قیمت مناسب را از دست ندهید.

. تشک های زخم بستر سلولی پیشرفته :

این طیف از تشک های به هنگامی برای شخص بیمار توسط پزشک متخصص تجویز می شود که زخم بستر به صورت نمایان ایجاد شده و مجبور به استفاده از این تشک زخم بستر و امواج آن هستند تا بدن شخص بیمار به مرور رو به بهبودی رود.

. تشک های زخم بستر اورژانسی:

به هنگام ایجاد زخم ستر حالتی بسیار دردناک برای بیمار رخ می دهد که دیگر وضعیت اورژانسی تلقی شده و شدت زخم در نواحی پوستی به حدی زیاد است و پیشرفت کرده که از لایه های زیرین پوست عبور کرده است، به هنگام ایجاد این رخداد شخص بیمار باید حتما تحت درمان قرار بگیرد و روند بهبودی او توسط شخص متخصص با تجویز های مختلف شروع گردد، تا زخم های پوستی ایجاد شده سبب عفونت و از بین رفتن بافت های داخلی بدن شخص نباشد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه شوک خودکار با قیمت مناسب را از دست ندهید.

حالت های مختلف استفاده از تشک زخم بستر

تشک های مواج بر خلاف ظاهر یک نواختی که به نظر می رسد، این امکان را دارند تا شخص بیمار بتواند در چهار حالت مختلف از آن استفاده کند، این چهار حالت از نظر علم پزشکی تایید شده و اشکالی ندارد، در ضمن نیز بهتر است برای جلوگیری از زخم بستر از این روش های استفاده بهره جست. روش های فوق به شرح ذیل هستند:

. روش متناوب :

در این حالت همانطورکه از نامش نیز پیدا است، باید به صورت یکی در میان، سلول ها و بالشتک های درون تشکل خالی و پر باشند.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ بیمار با قیمت مناسب را از دست ندهید.

. روش ساکن :

در این روش استفاده از تشک زخم بستر، سلول های تشک به صورت یکدست و با هماهنگی، متناوب پر و خالی می شوند.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه AED با قیمت مناسب را از دست ندهید.

. روش پرستاری :

در این روش سلول های تشک خالی نمی شوند، بلکه به صورت متناوب از حالت طبیعی بزرگتر می شوند و دوباره به حالت طبیعی خود باز می گردند.

. روش خودکار دوگانه:

این روش نیز ترکیب دو روش استفاده ی ساکن و متناوب است و می توان از آن، در صورت نیاز بهره برد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ قلبی ریوی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

نکات مهم برای تهیه تشک های زخم بستر

با آشنا شدن تدریجی با انواع تشک های مخصوص زخم بسترف در صورت میل به تهیه این وسیله سودمند و استفاده از آن به نحو احسن، بهتر است درباره ی نکاتی آشنایی کافی داشته باشید تا هزینه به هزینه های دوباره مبدل نگردد.

. تشک باید دارای ثبات زیاد و قابلیت تحمل فشار تحتانی باشد، افرادی که از ویلچر استفاده می کنند ممکن است در روز های اولیه استفاده از تشک زخم بستر بر روی نشیمن ویلچر خود، احساس ناامنی کنند،  بهتر است برای استفاده این قبیل اشخاص در نظر گرفته شود که تشک با بلند شدن شخص بیمار، به دنبال او کشیده نشود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه دفیبریلاتور با قیمت مناسب را از دست ندهید.

. تشک های حبابی بهتر است برای بیمارانی که احساس گرما می کنند و تعریق شدید دارند استفاده نشود زیرا تعریق و دمای بیشتر نیز خود می تواند موجب ایجاد زخم بستر شود. بدین دلیل که برخی از بیماران قابلیت استفاده از ژل های ضد گرما و تعریق را ندارند بهتر است از تشک های بهتری برای آنان استفاده کرد.

. بهتر است تشک قابلیت شست و شوی مجدد و ضد عفونی کردن را داشته باشد، زیرا با استفاده مجدد از تشک این امکان وجود دارد که نیاز به ضد عفونی کردن آن وجود داشته باشد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه شوک قلبی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

 جی مد استور، بورس انواع لوازم و ادوات وابسته با نازل ترین قیمت                                      

نظرات کاربران

ثبت نظر شما