جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

8 ماده غذایی در کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

۲۸ خرداد ۱۴۰۱

بدن انسان  را می توان به مانند یک دژ مستحکم  اطلاق کرد که تمام تصمیم گیری های فردی، تفکر، احساست و سایر موارد از آن سرچشمه می گیرند و فرمان های صادره از مغز را برای کمال انسان به اجرا می گزارد است که به تمامی ارگان های بدنی انسان صادر می شود و تقویت سیستم ایمنی بدن در این مجموعه  ارگان های حیاتی و مهم که مجموعه بدن انسان را تشکیل می دهد بدن در حمایت از سلامتی و عملکرد سایر ارگان های بدنی نیز بسیار مهم و قابل توجه است.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اکو قلب پرتابل با قیمت مناسب را از دست ندهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

خوراکی های مفید برای تقویست سیستم ایمنی بدن به موادی مغذی اطلاق می شوند تا بسته بر نیاز عناصر موجود در آن؛ بدن انسان  نیز بتواند عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و دارای موارد مورد نیاز برای سلول های مختلف خود و تقویت سیستم ایمنی بدنی خود را داشته باشد و ساده ترین شکل هضم را نیز داشته باشد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه نوار قلب جنین با قیمت مناسب را از دست ندهید.

انواع خوراکی های مفید و قابل استفاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن

1.نان های سبوس دار:

غلات کامل مانند گندم، جو و ارزن کربوهیدرات سالم هستند که به خاطر هضم ساده و تبدیل آن به گلوکز، جزو خوراکی های مفید برای بهبود عملکرد مغز هستند زیرا سوخت اصلی مغز از گلوکز تامین می شود و با مصرف روزانه حداقل 100 گرم کربوهیدرات موردنیاز برای انرژی دادن به مغز فراهم می شود، غلات کامل سرشار از ویتامینB، سلنیوم و فیبر محلول هستند و فیبر محلول می تواند میزان کلسترول خون را تنظیم کرده و باعث جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، آسیب های مغزی و نیز سکته مغزی نیز می شود.

2.ماهی های چرب:

ماهی های چرب حاوی قزل آلا، ماهی تن، شاه ماهی و ساردین سرشار از اسید های چرب ضروری هستند، شاید مهم ترین آن ها که به عنوان خوراکی های مفید برای مغز شناخته شده اند اسید چرب امگا 3 باشد که برای عملکرد های بدنی و تقویست سیتم ایمنی بدن و یا  مغز و سیستم عصبی ضروری است. به علاوه اسید چرب امگا 3 نقشی حیاتی در رفتار و شناخت دارد و کمبود آن با افسردگی، اختلال در تمرکز و خواندن همراه است.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ عمق بیهوشی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

3.توت های غنی از آنتی اکسیدان:

یکی از خوراکی های مفید برای مغز بلوبری ها هستند که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و رگ های خونی و مغز را از اکسیداتیو ایجاد شده توسط رایدکال های آزاد محافظت می کنند، یکی از آنتی اکسیدان ها ویتامین E است که با مشکلات شناختی مغز مربوط به بالا رفتن سن، مبارزه می کند.

4. آجیل ها و دانه ها:

بسیاری از این قبیل موارد، منبع مناسب از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین E، اسید چرب امگا 6 و مقداری آمینواسید ضروری هستند و به دلیل اینکه منابع خوبی از ویتامین B و فولیک اسید می باشند، از خوراکی های مفید برای مغز محسوب می شوند، فولیک اسید برای حفظ حافظه و تمرکز برای مغز ضروری است، ویتامین B-12 با عملکرد بهتر مغز در ارتباط است و کمبود آن باعث بیماری های مرتبط با ضعف سیستم ایمنی بدن می شود، نمونه هایی از آجیل های سالم و دانه ها شامل گردو، بادام، فندق، دانه های آفتابگردان و دانه کتان می شود.

بهترین میوه های موجود برای بهبود عملکرد مغز 

. کلم بروکلی:

با ترکیبات گیاهی قدرتمند از جمله آنتی اکسیدان ها همراه است، همچنین از نظر ویتامین K بسیار غنی می باشدو مصرف این نوع ویتامین می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن بشود.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ قلب با قیمت مناسب را از دست ندهید.

. فلفل دلمه:

افزودن این گیاه سودمند به رژیم غذایی می تواند التهاب را در سن بالا کاهش داده و به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند

. گردو:

خوراکی بسیار مفیدی برای تقویت مغز است و به دلیل داشتن مواد مغذی مختلف از اسید های چرب امگا 3 گرفته تا فیبر و ویتامین E، درحفظ سلامت مغز به ویژه در سنین بالا بسیار مهم و مفید است.

 

. کلم بنفش :

کلم بنفش حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زاگزانتین است که از مغز در برابر کاهش عملکرد شناختی مربوط به سن و حملات مربوط به سیستم ایمنی بدن است.

خوراکی های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

اگر اشخاص در یک برهه ی زمانی خاص احساس کنند که سیستم ایمنی بدن آنها دچار اختلال شده است بهتر است که به لیست غذایی خود موارد مشروحه در این قسمت از نوشتار را اضافه کنند تا تاثیرات مثبت و مهم خود این مواد غذایی را بر روی عملکردبدن خود مشاهده کنند، این مواد خوراکی ذکر شده به شرح ذیل است: 

1.لیستین :

این ماده غذایی با تاثیر بر روی میانجه های عصبی در تقویت مغز و افزایش یادگیری و تمرکز نقش دارد و این ماده نوعی اسید چرب است که در زرده تخم مرغ، ذرت، شیر، تخمه آفتاب گردان، جو، گندم، بادام زمینی و جو دوسر وجود دارد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ بیمار با قیمت مناسب را از دست ندهید.

2.استیل کولین :

ماده ای بسیار مهم برای افزایش قدرت حافظه است، مواد غذایی مانند کلم، کاهو و کره بادام زمینی حامل این ماده صودمند هستند.

3.ویتامین های مندرج در گروه B :

این ویتامین ها به نگهداری سلول عصبی و حافظه نقش دارد و بسیار مهم است، این ویتامین در غلات گندم، جوانه گندم و جگر موجود است.

4.امگا3 :

همانگونه نیز که در این نوشتار ذکر شد، امگا 3 از خوراکی های هوشیار کننده مغز است که در آبزیان مخصوصا ماهی های چرب، برخی از روغن های گیاهی و همین طور دانه های مغذی وجود دارد و باعث تقویت سلول های مغز و افزایش تمرکز می شود .

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه مانیتورینگ قلبی ریوی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

5.آنتی اکسیدان ها :

این موارد سبب خون رسانی بهتری به مغز شده و عملکرد های سلول های عصبی و توانایی هوش را بالا می برد، ویتامین های C، A، سبزی های دارای برگ سبز، گوجه فرنگی و شکلات تلخ از منابع مفید و سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند.

6.میوه ها:

اغلب میوه ها به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کنند و به عنوان خوراکی های هوشیار کننده بدن به شمار می روند که شامل سیب، انگور، انار، انجیر، انبه، توت، سویا و اسفناج هستند.

7.آهن :

غذا های سرشار از آهن نیز به بهبود عملکرد مغز بسیار کمک می کنند، گوشت قرمز بدون چربی، حبوبات، غلات کامل و میوه های خشک سرشار از آهن هستند که باعث می شوند سطح هوشیاری و انرژی به میزان قابل توجه ای افزایش پیدا کند و سبب تقویت سیتم ایمنی بدن شود .

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه شوک قلبی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

 جی مد، بورس انواع لوازم و ادوات وابسته پزشکی با نازل ترین قیمت 

نظرات کاربران

ثبت نظر شما