جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

بهترین روش استفاده از دستگاه بخور و کاربردهای آن

۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

خشک بودن هوا می تواند آثار مخربی بر سیستم تنفسی و سلامت انسان ها داشته باشد. خشک بودن هوا می تواند باعث خشک شدن و سوزش پوست، گرفتگی راه تنفسی، خشک شدن بینی، خونریزی از بینی، خشک شدن گلو، افزایش آلاینده های محیط و راکد شدن هوا و انتشار آلودگی داشته باشد. به همین دلیل استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم بسیار متداول می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با روش استفاده از دستگاه بخور و کاربردهای آن آشنا کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه فتوتراپی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

کار اصلی دستگاه بخور مرطوب ساختن هوای محیط است. با مرطوب شدن هوای محیط نه تنها راه تنفسی افراد باز می شود بلکه پوست افراد نیز شاداب تر خواهد شد. تاثیر رطوبت بر سلامتی پوست و سیستم تنفس را زمانی متوجه خواهید شد که به شهرهای شمالی کشور سفر می کنید. به همین دلیل افراد زیادی مشتاق به خرید دستگاه بخور هستند.

شادابی و تنفس پوست با استفاده از دستگاه بخور

از مهمترین کاربردهایی که بخور دارا می باشد ایجاد شادابی در پست افراد است. بخور امکان تنفس را برای پوست افراد فراهم می کند بنابراین می توانید با بخور دادن به پوست تان شادابی را به آن هدیه بدهید. مرطوب نگه داشتن پوست موجب جوانسازی آن خواهد شد بنابراین می توانید از بخور سرد برای مرطوب نگاه داشتن پوست استفاده کنید. خشک شدن لب ها، خشک شدن پوست، سوزش پوست، قرمز شدن پوست و خارش آن نشان از خشکی پوست دارد. گاهی اوقات استفاده از کرم های درمانی نمی تواند جوابگو باشد و رطوبت پوست تان نیاز به تجدید قوای اساسی دارد. بنابراین توصیه می شود که بخور را در دسته فعالیت هایی که برای پوست تان انجام می دهید قرار دهید.

درمان سرماخوردگی و آلرژی

یکی دیگر از کاربردهای مهم دستگاه بخور درمان سرفه های مکرر می باشد. افراد زمانی که دچار بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آلرژی و حساسیت های فصلی می شوند از بخور استفاده می کنند تا اقدام به درمان خشکی گلو، سرفه، سوزش چشم، خشکی بینی، آبریزش بینی و سردردهای سینوسی و ترک خوردگی لب نمایند. بخور می تواند بخش زیادی از ویروس های فعال در هوای محیط را از بین ببرد. بنابراین برای جلوگیری از آلودگی های محیطی می توانید از دستگاه بخور استفاده کنید.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اسپیرومتر با قیمت مناسب را از دست ندهید.

شادابی گیاهان

از دستگاه بخور سرد برای ایجاد رطوبت کافی جهت شادابی گیاهان استفاده می شود. این دستگاه هم در محیط خانه و هم در گلخانه ها در کنار گیاهان استفاده می شود تا رطوبت کافی برای برگ ها، ساقه ها و خاک گیاه فراهم شود. با استفاده از دستگاه بخور سرد می توانید گیاهانی شاداب و سرزنده داشته باشید.

تهویه هوای خانه

 از کاربردهای مهم دستگاه بخور تهویه هوای خانه در روزهای گرم تابستان و روزها سرد زمستان می باشد. روزهای گرم تابستان به دلیل استفاده از پنکه و کولر ممکن است رطوبت خانه کاهش پیدا کند و در روزهای سرد زمستان نیز به دلیل استفاده از دستگاه های گرمایشی ممکن است این اتفاق رخ دهد. بنابراین چه در تابستان و چه در زمستان از دستگاه بخور استفاده می شود تا رطوبت خانه تامین شود.

درمان خر و پف به هنگام خواب

اختلالات تنفسی به هنگام خواب می تواند هم آرامش خواب را از خود فرد و هم از اطرافیان او سلب کند. برای درمان اختلالات تنفسی راه های مختلفی وجود دارد اما یکی از ساده ترین و سالم ترین راه ها استفاده از دستگاه بخور می باشد. دستگاه بخور منجر به باز شدن راه تنفسی فرد به هنگام خواب می شود و بدین شکل می توان از بروز خر و پف جلوگیری کرد.

کاهش علائم آسم

اگر دچار آسم و نفس تنگی هستید و یا ریه های حساسی دارید توصیه می شود که حتما از دستگاه بخور استفاده کنید. این دستگاه با مرطوب نگاه داشتن هوا جلوی تشدید آسم و عود کردن آن را خواهد گرفت. افرادی که دارای سینوزیت هستند و یا دارای بیماری های تنفسی می باشند به هیچ وجه نباید در محیطی با هوای خشک قرار گیرند. به همین دلیل استفاده از دستگاه بخور برای این افراد توصیه می شود.

تخفیف فوق العاده: خرید مانیتور علائم حیاتی با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه مانیتورینگ کلیک کنید.

بهترین روش استفاده از دستگاه بخور چیست؟

برای اینکه از دستگاه بخور به بهترین نحو ممکن استفاده کنید باید دفترچه استفاده از آن را به درستی مطالعه نمایید. عمده دستگاه های بخور دارای ساز و کار یکسانی هستند با این حال ممکن است نکته مهمی در مورد تنظیمات دستگاه در دفترچه گفته شده باشد که دانستن آن نیاز باشد.

برای دستگاه بخور باید مکان مناسبی انتخاب کنید. این مکان بهتر است به نحوی باشد که رطوبت حاصل از دستگاه بخور در تمام فضا به طور یکسان پخش شود. دستگاه را نباید به دیوارها بچسبانید. بهتر است فاصله کمی بین دستگاه بخور و دیوار ایجاد کنید. انتخاب یک سطح مرتفع برای قرار دادن دستگاه بخور به عملکرد بهتر آن کمک خواهد کرد. قرار دادن دستگاه بخور در کنار پرده و کاغذدیواری نیز امری اشتباه است چرا که رطوبت دائم منجر به تخریب بافت ها خواهد شد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه نوار قلب با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه الکتروکاردیوگراف کلیک کنید.

بعد از انتخاب مکان مناسب برای دستگاه بخور باید مخزن آن را از آب تصفیه شده پر کنید. بنابراین درپوش پلاستیکی را جدا کنید و مخزن را از آب مقطر پر نمایید. بسیار مهم است که درب مخزن را بعد از پر کردن آن به خوبی ببندید. توصیه می شود که به هیچ عنوان از اسانس های خوشبو کننده برای اضافه کردن درون مخزن دستگاه استفاده نکنید چرا که منجر به آسیب دستگاه خواهد شد. آب مورد استفاده باید خنک و عاری از املاح باشد.

اکنون باید دستگاه را روشن کنید. بنابراین سیستم را به برق متصل کنید و دکمه روشن کردن را فشار دهید. بعد از انجام تنظیمات مورد نظر اجازه دهید که دستگاه شروع به فعالیت نماید. بسیار مهم است که هر سه روز یک بار دستگاه را از رسوبات و جرم های گرفته شده پاکسازی نمایید. در استفاده از دستگاه به این نکته دقت داشته باشید که آیا دستگاه قادر به کار کردن 24 ساعته می باشد یا خیر. چرا که برخی از دستگاه های بخور امکان کار کردن در طی شبانه روز را ندارند.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه ساکشن جراحی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

نتیجه گیری

استفاده از دستگاه بخور باید طبق استانداردها صورت پذیرد بنابراین قبل از استفاده از این دستگاه در مورد بایدها و نبایدهای آن مطلع باشید. به هیچ عنوان اجازه ندهید رطوبت فضا بیش از حد مجاز شود. همچنین نباید هنگام استفاده از دستگاه بخور آن را جابجا کنید و مخزن آن را باز کنید. استفاده از رطوبت سنج در محیط به شما این امکان را می دهد تا متوجه استاندارد بودن درصد رطوبت در فضا شوید. بنابراین توصیه می شود در کنار دستگاه بخور از یک رطوبت سنج در محیط استفاده کنید.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه الکتروشوک با قیمت مناسب را از دست ندهید.

نظرات کاربران

ثبت نظر شما