جدیدترین اخبارومقاله ها

دسته بندی موضوعی

دستگاه اسپیرومتر | خرید دستگاه اسپیرومتر | قیمت دستگاه اسپیرومتر - GMED

آشنایی با دستگاه اسپیرومتر

 - آیا قصد خرید دستگاه اسپیرومتر را دارید ؟ 

- آیا در مورد کاربرد دستگاه اسپیرومتر اطلاعات کافی ندارید ؟

- آیا با برند های مطرح دستگاه اسپیرومتر آشنایی ندارید ؟ 

پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جهت مشاوره خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه اسپیرومتر با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید :

تلفن : 02144404260 

واتساپ : 09019999006

 

- برای مشاهده دستگاه اسپیرومتر برند میر ( MIR ) مدل SPIROLAB NEW اینجا کلیک کنید.

 

- برای مشاهده دستگاه اسپیرومتر کاسمد ( COSMED ) مدل pony fx اینجا کلیک کنید . 

 

- برای مشاهده دستگاه اسپیرومتر بایونت ( BIONET ) مدل SPM300 اینجا کلیک کنید . 

- برای مشاهده دستگاه اسپیرومتر چست ( CHEST ) مدل HI-301 اینجا کلیک کنید . 

 

 

 

اسپیرومتر دستگاهی است برای اندازه‌گیری حجم هوای دم و بازدم. این دستگاه جهت اندازه گرفتن اکسیژن از هوای محیط و همچنین دفع دی اکسید کربن حاصل از سوخت وساز بدن کاربرد دارد . اعضای هدف این دستگاه ریه ها هستند. دستگاه اسپیرومتر فعالیت‌های دیگری نیز دارد مانند :  گرم و تازه کردن گازهایی که با سطوح تهویه ای در تماس هستند ، محافظت غشاء های سطحی از عوامل مخرب محیطی مانند اجزاء سمی معلق در هوا، میکرو ارگانیسم ها، خشکی و دمای بسیار زیاد و همچنین خنثی کردن ناگهانی PH و مایعات بدن . جهت درک بهتر رفتار گازها در این دستگاه از قوانین رابرت بویل، چارلز و هنری استفاده شده است.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه اکوکاردیوگرافی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

 

دستگاه اسپیرومتر چیست

اسپیرومتری:

عمل انجام شده توسط دستگاه اسپیرومتر را اسپیرومتری می نامند.

اسپیروگرام:

به برگه ای که دستگاه شاخص ها را روی آن ثبت می کند، اسپیروگرام می گویند.

 

پارامترهای تنفسی

پارامترهای تنفسی، اندازه‌ هایی هستند که از بررسی آنها می‌توان، وضعیت عملکرد تنفس را نشان داد. این پارامترها شامل حجم‌های ریوی، ظرفیت‌های ریوی، مقاومت راه‌های هوایی. پذیرش و کشسانی ریوی و فشار داخل سینه‌ای است. تنها قسمتی از هوایی که به داخل دستگاه تنفس وارد می‌شود، به آلوئل‌ها می‌رسد و قسمتی از آن در فضای هدایتی باقی می‌ماند که در نتیجه برای تبادل گازی، با خون در دسترس نیست. به این هوا، هوای مرده گفته می‌شود. دلیل وجود چنین حجمی این است که همواره مقداری هوا در سیستم تنفسی وجود دارد که سیستم را باز نگه می‌دارد در نتیجه هربار نیروی زیادی برای بازکردن راه‌های هوایی و بخش تنفسی لازم نیست.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه فتوتراپی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

کاربردهای دستگاه اسپیرومتری

حجم‌های ریوی

حجم‌های مهم ریوی عبارت است از: حجم جاری، حجم ذخیره دمی، حجم ذخیره بازدمی و حجم باقی‌مانده. حجم گاز استنشاق شده یا خارج شده در هر سیکل تنفسی است. حجم ذخیره دمی (IRV)، در انتهای یک دم معمولی به حداکثر حجم هوایی که بتوان وارد ریه ها نمود گفته می شود . حجم باقی‌مانده (RV) نیز، مقدار هوایی است که در هر حالت، در ریه باقی می‌ماند.

ظرفیت‌های ریوی

  • ظرفیت حیاتی (vital capacity)، این مقدار، حداکثر هوایی که فرد پس از پر کردن ریه‌ها تا حداکثر گنجایش و خالی کردن آن تا همین بازه از ریه‌هایش خارج می‌سازد.
  • ظرفیت دمی (inspiratory capacity)، حداکثر میزان گازی است که می‌توان پس از بازدم، وارد ریه کرد.
  • ظرفیت باقی‌مانده عملکردی (function residual capacity)، میزان هوایی که در پایان یک بازدم عادی در ریه‌ها باقی می‌ماند.
  • ظرفیت کل ریوی(total lung capacity)، به بیش ترین نیروی ممکن ریه‌ها برای حداکثر اتساع ممکن برای وارد کردن هوا به مجاری تنفسی می گویند.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه تی پیس با قیمت مناسب را از دست ندهید.

  • روش تست ریه

  • روش‌های دم‌سنجی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • روش حجم‌سنجی

  • روش فلومتری
  • روش‌ حجم سنجی
  • علاوه بر اندازه گیری حجم ها و ظرفیت های ریه می توان سرعت خروج گازها از ریه را نیز توسط آزمون های عملکردریه اندازه گیری نمود . همچنین سنجش های اطلاعاتی درباره باز شدن راههای هوایی ، شدت اختلال راههای هوایی و یا اینکه آیا بیمار دچار مشکل راه هوایی کوچک یا بزرگ است به دست می آید .
  • برخی از اسپیرومترها یک خروجی الکتریکی دارند به این شکل که وقتی تک قسمتی در قطعه دهانی وجود ندارد پتانسیل الکتریکی صفر و در نتیجه سیگنالی نداریم اما در هنگامی که بیمار در داخل لوله نفس می‌کشد، پتانسیل الکتریکی مثبت و منفی متناسب با حجم به دو انتهای پتانسیومتر، متصل می‌شود و سیگنال الکتریکی حاصل بیانگر حجم مورد نظر است. فلومترهای التراسونیک هم به صورت تجاری موجود است که بر اساس اختلاف تغییر داپلر که روی امواج التراسونیک ثبت شده کار می‌کند. از ترانسدیوسر Pinwheel نیز جهت اندازه گیری حجم‌های ریوی، استفاده شده است.

    روش فلومتری :

    روش فلومتری خود شامل تکنیک‌های مختلفی است که به ۴ تکنیک آن در ذیل اشاره می شود:

  • اسپیرومتر نوع فلیسچ( Fleisch) :

  • شار هوا در این دستگاه به وسیله مقاومت معینی که در داخل تیوپ ثابت شده است اندازه گیری می شود. در این نوع اسپیرومتر مقاومت در برابر شار به وسیلهٔ آرایه ای از مویرگ‌های هم جهت با فشار هوا اندازه گیری می شود. افت فشار در طول مقاومت در جریان‌های نسبتا کم هوایی به طور خطی با جریان هوا متناسب است. در این حالت الگوی شار لامینار است. در شارهای بالاتر، جریان هوایی شکل متلاطمی به خود می گیرد و در این حالت افت فشار در طول مقاومت نسبت به شار بیشتر است. دقت اندازه گیری‌ها در حالتی که الگوی جریان هوا لامینار و ارتباط شار با افت فشار خطی باشد بیشترین مقدار خود را دارد. اسپیرومترهای نوع فلیسچ در اندازه‌های مختلف و برای بازه‌های مختلف شار عبوری وجود دارند. مقاومت در برابر عبور شار می تواند بر اثر انباشته شدن ترشحات یا سایر آلاینده‌ها افزایش یابد. همچنین با تقطیر بخار آب(موجود در بازدم) مشخصهٔ شاری آن دستخوش تغییر می شود. همچنین مشخصه شار با ویسکوزیته شار نیز تغییر می‌کند که این ویسکوزیته خود ناشی از نسبت گازهای موجود در هوای تنفسی و همچنین دمای هواست.
  • اسپیرومتر نوع لی لی (Lilly) :

  • در این روش شار بر اثر اختلاف فشار در دو طرف یک مقاومت کوچک(ناشی از یک صفحه مشبک فلزی) که در داخل تیوب ثابت شده است اندازه گیری می شود. در این حالت نیز مانند حالت قبل، به ازای جریان‌های کم ارتباط شار با افت فشار خطی و الگوی شار لامینار است، در جریان‌های عبوری زیاد دستخوش تلاطم می‌شود و رابطه ا حالت خطی خارج می گردد. به علاوه دقت اندازه گیری‌ها در حالت اول(خطی و الگوی لامینار) بیشتر است. سر اسپیرومتر شکل شیپوری دارد و این طراحی برای این است که در بازه‌های بزرگی از شار عبوری امکان دستیابی به الگوی لامینار فراهم باشد. از این رو اسپیرمترهای نوع لی لی به ازای شارهای ۰ تا ۱۲ لیتر بر ثانیه رابطه خطی از خود نشان می دهند. در این حالت هم مانند حالت قبل عواملی نظیر انباشته شدن ترشحات و تقطیر بخار هوا و … می تواند مقاومت را دستخوش تغییر نماید. و همچنین ویسکوزیته مشخصه شار را تغییر می دهد.
  • تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه فتال مانیتورینگ با قیمت مناسب را از دست ندهید.
  • فلومتر توربینی: 

  • در این روش وقتی گاز از در محفظه جریان می یابد، پره چرخان به حرکت در می آید؛ شار عبوری از محفظه با تعداد چرخش پره در واحد زمان متناسب است که این تعداد چرخش با استفاده از سیگنال هایی که از منبع نور پالسی به سلول نوری رسیده و شمارش می‌شود به دست می آید(طبق شکل). یک مزیت این دستگاه مقاومت آن در برای شار تلاطمی، بخار آب و دمای گاز است. اما عیب این وسیله اینرسی پره است که باید با حداقل کردن جرم پره و اعمال یک منحرف کننده اثر این اینرسی را حتی الامکان کم نمود.
  • فلومتر سیم داغ:

  • این فلومتر شامل یک سیم پلاتینی باریک است که تا دمای معینی گرم شده و در مرکز محفظه قرار گرفته است. با عبور جریان هوا از فلومتر، این سیم سرد می‌شود و برای بازیابی دمای اولیه خود به انرژی الکتریکی نیاز خواهد داشت. میزان انرژی الکتریکی اضافی مورد نیاز، شار گاز عبوری را معلوم می کند
     

    خرید دستگاه اسپیرومتر

تست اسپیرومتری (تست تنفس) در چه مواردی انجام  میشود؟

1-تشخیص زود رس و به موقع بیماریهای ریوی (آسم , COPD , برونشیت و…)وتعیین شدت انسداد راه هوایی

 2- درمان به موقع و جلوگیری از عوارض بیماریهای ریوی وناتوانی های تنفسی

3 – کمک به افتراق تنگی نفس های قلبی و ریوی

4- پیگیری و فالواپ بیماریهای ریوی برای ادامه یا تغییر نوع یا میزان درمانهای دارویی (اسپری ها )

5- معاینات قبل از استخدام جهت تعیین قابلیت فرد برای کار و شغل مورد نظرمنحنی کامل     6- معاینات دوره ای سالانه ی طب کار جهت بررسی بیماریهای شغلی و حفظ سلامت کارگران

7- در صورت نیاز توصیه برای تغییر شغل یا محدود کردن کارگران بیمار

 8- تعیین میزان خطر برخی اعمال جراحی با استفاده از تست عملکرد ریوی(اسپیرومتری)

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه چشم پزشکی پنتاکم با قیمت مناسب را از دست ندهید.

 

آمادگی برای انجام تست اسپیرومتری :

1) از سه ساعت قبل از انجام اسپیرومتری فرد نباید غذای زیادی مصرف کند.

2) حداقل از 6 ساعت قبل از تست ورزش سنگین انجام نداده باشد.

3) افرادی که مورد تست قرار می گیرند باید هوشیار بوده و قادر به همکاری باشند.

4) قد و وزن باید اندازه گیری شود، در رابطه با سن، نژاد و سیگاری بودن سئوال شود و اطلاعات در دستگاه ثبت گردد.

5) فرد باید لباس راحت به تن داشته باشد، چنانچه لباس چسبان باشد منجر به محدودیت در حرکت قفسه سینه می گردد، لازم است لباس چسبان در آورده شود.

6) بزرگسالان در وضعیت نشسته یا ایستاده و در عین حال راحت قرار گیرند.

7) ممکن است پس از انجام تست ادیومتری فرد احساس سبکی در سر و سر گیجه شکایت داشته باشد. در این شرایط لازم است فرد روی صندلی بنشیند و تا بر طرف شدن علائم تحت نظر گرفته شود و سپس اجازه حرکت داده شود.

موارد منع استفاده از اسپیرومتری

۱هموپتزی- با منشأ نامعلوم

۲- پنوموتوراکس درمان نشده

۳- وضعیت ناپایدار قلبی – عروقی

۴-آنوریسم شکمی یا سینه‌ای و مغزی

۵- ممنوعیت نسبی در جراحی اخیر کاتاراک چشم

۶- وجود یک بیماری حاد که باعث عدم همکاری بیمار می‌شود )تهوع – استفراغ(

۷- جراحی‌های اخیر شکم و قفسه سینه

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه سونیکید با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه جنین یاب کلیک کنید.

اهمیت کالیبراسیون دوره ای اسپیرومتر :

اکثر خطاهای اسپیرومتری باعث کاهش پارامترهای اندازه گیری شده و به نظر می رسد که صحت نتایج به وسیله کالیبراسیون دوره ای تضمین شده است . با  این حال خطای حالت صفر و تغییرات سنسور اندازه گیری کننده ممکن است در طول تست باعث بالا رفتن پارامترهای اندازه گیری شده از حالت عادی آن شود . که این خطاها باعث ایجاد اسپیروگرام های غیر عادی در بسیار از تستها در مراکر مختلف شده است . جوابهای غیر واقعی معمولا به علت صفر کردن نادرست سنسور یا جمع شدن رسوبات روی سنسور و یا کالیبراسیون غیر واقعی میباشد .

این خطا گاها” باعث افزایش ‏FVC‏ از ۱۴۴% تا ۲۰۴% شده است بنابراین کابرهای اسپیرومترهای فلوتایپ از یک تکنسین گرفته تا متخصص باید با این نوع خطاها آشنا باشند و آنها را تشخیص داده و حذف کنند. ‏

خرید دستگاه اسپیرومتر

اگر بخواهیم دستگاه اسپیرومتر را در یک جمله توصیف کنیم باید گفت دستگاه اسپیرومتر دستگاهی ست که توسط آن پارامترهای مختلف ریه سنجیده می شود. حال اینکه این دستگاه چه انواعی دارد و کاربردهای جزئی تر آن چیست را در ادامه خواهیم گفت. دستگاه اسپیرومتر توسط متخصصان ریه استفاده می شود. پزشکان از این دستگاه برای سنجش مشکلات ریوی چون آسم استفاده می کنند. به طور کلی هر نوع بیماری ریوی که پزشکان به آن مشکوک باشند توسط این دستگاه مورد بررسی و کاوش قرار می گیرد. این دستگاه قادر است عمق دم و بازدم بیمار را مورد سنجش قرار دهد. این سنجش بر اسا ظرفیت ریه صورت می پذیرد. در واقع پزشکان می توانند متوجه شوند که میزان اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن از طریق خون چقدر است و آیا این مقدار مقداری کافی می باشد یا خیر.

در کنار مواردی چون سنجش حجم و ظرفیت ریه از این دستگاه برای سنجش سرعت خروج گازها از ریه نیز استفاده می شود. پزشکان می توانند با اندازه گیری فاکتور FVC یا همان ظرفیت حیاتی اجباری مقدار هوایی که هنگام بازدم از ریه خارج می کنید را اندازه گیری کنند. چنانچه این مقدار کمتر از حد استاندارد خود باشد نشان از بیماری آسم خواهد بود. برای سنجش شدت بیماری های تنفسی نیز اقدام به اندازه گیری فاکتوری به نام حجم اجباری بازدمی یا FEV-1 می کنند. فاکتوردهای دیگری نیز همچون LTN، PEF و FEF نیز توسط دستگاه اسپیرومتر سنجیده می شوند.

تخفیف فوق العاده: خرید ویلچر با قیمت مناسب را از دست ندهید.

کاربرد های دستگاه اسپیرومتر

دستگاه اسپیرومتر کاربردی اصلی دارد که همه جا از آن صحبت می شود، این کاربرد اندازه گیری پارامترهای ریه می باشد. اما کاربردهای ملموس تری را می توان برای این دستگاه متصور شد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • بررسی وضعیت عملکرد تنفس

دستگاه اسپیرومتر قادر است وضعیت تنفس فرد را مورد پایش قرار دهد. بدین منظور باید پارامترهایی اندازه گیری شوند که شامل حجم ریه، ظرفیت ریه، مقاومت راه های هواییو پذیرش و کشسانی ریه می باشد. فشار داخل سینه نیز از جمله این عوامل است. پزشک متخصص می تواند با بررسی و پایش این موارد وضعیت تنفس فرد را مورد بررسی قرار دهد و برای عملیات درمانی اقدام کند. بررسی بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، ناهنجاری های قفسه سینه و آلرژی از دستگاه اسپیرومتر استفاده می شود. به وسیله دستگاه اسپیرومتر پزشکان می توانند تشخیص دهند که با توجه به میزان اکسیژن وجود در هوا چه مقدار اکسیژن رسانی جهت سوخت و ساز فرد به بدن او صورت می پذیرد و مقدار دفع دی اکسید کربن چه مقدار است.

  • بررسی پاسخ بیمار به درمان

پزشکان از دستگاه اسپیرومتر به منظور بررسی نوع پاسخ بدهی بدن بیمار به درمان های صورت گرفته نیز استفاده می کنند. چنانچه یک بیمار تحت مراقبت های درمانی و طی کردن روند بهبودی باشد پزشکان به صورت دوره ای از دستگاه اسپیرومتر استفاده می کنند تا روند درمان را ارزیابی و پایش کنند. بدین شکل می توانند درصد پاسخگویی بدن بیمار به اقدامات درمانی را متوجه شوند. چنانچه بدن بیمار به این روش درمانی پاسخ مناسبی نداده باشد و روند درمان آنطور که باید و شاید پیشرفت نکرده باشد پزشک متخصص اقدام به عوض کردن روش درمانی خواهد نمود.

  • انجام معاینات قبل از استخدام

بسیاری از مشاغل به گونه ای هستند که افراد باید قبل از استخدام تست های سلامت را انجام دهند. یکی از این تست ها تست ریه می باشد. بنابراین از دستگاه اسپیرومتر استفاده می شود تا وضعیت ریه های فرد مورد بررسی قرار گیرد و چنانچه وضعیت قابل قبولی را دارا بود برای ادامه روند استخدام اقدام شود.

  • بررسی وضعیت سلامت کارگران

کارگرانی که در حوزه های مختلف صنعت کار می کنند باید به طور دوره ای، معمولا به صورت سالانه مورد بازرسی و تست سلامت ریه قرار گیرند. کارگران و کارمندانی که در کارخانه هایی چون کارخانه های پتروشیمی، کارخانه گچ، کارخانه سیمان و این دست از کارخانه ها فعالیت می کنند به شدت تحت تهدید بیماری های ریه هستند. بنابراین از دستگاه اسپیرومتر استفاده می شود تا وضعیت سلامت ریه این افراد مورد بازرسی قرار گیرد. چنانچه وضعیت ریه های فرد در وضعیت نا به سامانی قرار داشته باشد فرد می تواند برای تغییر شغل به صورت قانونی اقدام کند. محدود کردن کارگران نیز از جمله مواردی ست که برای آن باید از دستگاه اسپیرومتر استفاده شود.

  • سنجش میزان خطر برای عمل جراحی

برخی از عمل های جراحی دارای درصد ریسک بسیار بالایی هستند. انجام این عمل ها در صورتی که فرد دارای بیماری های ریوی باشد می تواند ریسک آن را بسیار بالا ببرد. بنابراین قبل از انجام برخی از جراحی ها پزشکان اقدام به استفاده از دستگاه اسپیرومتر روی بیمار می نمایند تا از سلامت ریه او مطمئن شوند.

  • درمان خر و پف

احتمالا خودتان از این عارضه رنج زیادی نمی برید اما بی شک اطرافیان تان اذیت خواهند شد. صدای خر و پف های ناهنجاری که به هنگام خواب تولید می شود نشان از چسبندگی ریه ها دارد. بدین منظور برای درمان این معضل پزشکان از دستگاه اسپیرومتر تشویقی استفاده می کنند تا ریه های بیمار تقویت شوند و عملکرد آن ها بهبود داده شود. در واقع توانبخشی ریه ها توسط دستگاه اسپیرومتر تشویقی انجام می شود.

تخفیف فوق العاده: خرید مانیتور علائم حیاتی با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه مانیتورینگ کلیک کنید.

 

کاربردهای مهم دستگاه اسپیرومتر

از دستگاه اسپیرومتر در دوران قبل از آغاز درمان، در طی فرآیند درمان و حتی بعد از آن استفاده می شود. پزشکان از این دستگاه استفاده می کنند تا وضعیت تنفسی بیمار را مورد ارزیابی دائمی قرار دهند. در ادامه تعدادی از کاربردهای مهم دستگاه اسپیرومتر را به اختصار بیان کرده ایم. بنابراین برای آشنایی بیشتر با کاربردهای این دستگاه به موارد زیر نگاهی بیندازید.

  • تشخیص میزان انسداد ریه ها توسط پزشک معالج
  • جلوگیری به موقع از تشدید بیماری های تنفسی و اقدامات به موقع
  • تصمیم گیری برای تغییر روش درمان
  • انجام معاینات سلامت ریه در افراد سیگاری
  • استفاده برای افرادی که دارای سابقه سرماخوردگی های مکرر هستند و یا به آلرژی های تنفسی دچار می باشند
  • تشخیص بیماری های زودرس مرتبط با شغل افراد

انواع دستگاه اسپیرومتر

نمونه های مختلفی از دستگاه اسپیرومتر در بازار وجود دارد که هر کدام کاربرد خاص خود را در حوزه پزشکی دارند. درون این دستگاه ترکیبی از اکسیژن و سایر گارهای هوا وجود دارد. این گازها دقیقا همان گازهایی هستند که در هوای آزاد تنفس می کنیم. هوای درون دستگاه اسپیرومتر از طریق یک لوله مخصوص به ریه های فرد وارد می شود و بازدم او از طریق لوله ای دیگر به دستگاه باز می گردد. هر بار که بیمار عملیات دم و بازدم را انجام می دهد نمودارهای تنفسی او روی صفحه نمایش ترسیم می شوند. یک دماسنج نیز در این دستگاه دمای تنفس را اندازه گیری می کند. هر کدام از انواع دستگاه اسپیرومتر قادر به اندازه گیری فاکتورهای خاصی هستند. در ادامه تعدادی از این دستگاه ها را بررسی خواهیم کرد.

  • دستگاه اسپیرومتر پلتیسموگرافی

این نوع دستگاه اسپیرومتر دارای دقت بسیار بالایی در اندازه گیری حجم ریه می باشد و برای بیمارانی با شرایط خاص کاربرد دارد. بدین منظور کل بدن فرد باید درون یک محفظه قرار گیرد.

  • دستگاه اسپیرومتر پنوماتاکومتر

ساز و کار این نوع دستگاه اسپیرومتر بدین شکل است که برای اندازه گیری میزان اکسیژن و جریان آن در یک بافت، از اختلاف فشاری که درون بافت وجود دارد استفاده می شود. بدین منظور بیمار باید هوای تازه را استنشاق کند.

  • دستگاه اسپیرومتر الکتریکی

در این نوع دستگاه اسپیرومتر از دستگاه های مبدل اولتراسونیک استفاده می شود تا دم و بازدم بیمار مورد بازرسی قرار گیرد. سرعت و فشار دو مولفه ای هستند که در این اندازه گیری نقش دارند. استفاده از کانال های یک بار مصرف جریان هوا در این دستگاه از اصول عملکرد آن است. دقت این نوع دستگاه اسپیرومتر دقت بالایی می باشد چرا که خطاهای حرکت را شناسایی می کند و آن را در نتیجه آزمایش دخالت نمی دهد.

  • دستگاه اسپیرومتر تشویقی

 اگر دیگران از صدای خرو پف شما در خواب آسایش ندارند باید حتما از این دستگاه اسپیرومتر استفاده کنید. این دستگاه برای تقویت ریه ها و بهبود علکرد آن ها بسیار مناسب می باشد. در واقع این دستگاه اسپیرومتر یک دستگاه برای توانبخشی به ریه ها می باشد. چسبیدن ریه ها به یکدیگر و ایجاد صدای ناهنجار از جمله مواردی ست که با استفاده از این نوع دستگاه اسپیرومتر مرتفع می شود.

  • دستگاه اسپیرومتر آسیاب بادی

از این دستگاه اسپیرومتر برای سنجش فاکتورهایی جون ظرفیت اجباری و حیاتی ریه ها استفاده می شود. در این دستگاه از آب استفاده نمی شود. این دستگاه قادر است ظرفیت 700 تا 1000 میلی لیتر را پوشش دهد. لازم به ذکر است که سبک ترین دستگاه اسپیرومتر این دستگاه می باشد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه سونوگرافی با قیمت مناسب را از دست ندهید.

معرفی بهترین برندهای دستگاه اسپیرومتر

دستگاه اسپیرومتر دارای انواع مختلفی می باشد. شاید دسته بندی کردن دستگاه اسپیرومتر به این سادگی ها نباشد چرا که هر کدام از دسته بندی های آن خود به انواع مختلف دیگری تقسیم می شوند. با این حال برندهای مختلف اقدام به تولید این دستگاه در انواع گوناگون نموده اند. فرقی ندارد که هدف و کاربرد اصلی شما برای خرید دستگاه اسپیرومتر چیست، آنچه که در این میان اهمیت دارد خرید دستگاهی ست که دارای دقت بالا، کیفیت تولید عالی و ویژگی ها و قابلیت های درخشان باشد. این ها مواردی ست که همگی در بهترین برندهای دستگاه اسپیرومتر گرد هم آمده. بنابراین برای یک خرید معتبر و مطمئن باید سراغ بهترین برندهای دستگاه اسپیرومتر بروید. در این بخش تعدادی از این برندها عنوان شده است. با این حال توصیه می شود قبل از خرید دستگاه اسپیرومتر اقدام به پرس و جو و تحقیق در مورد بهترین برندها نمایید تا دستگاهی با کیفیت با طول عمر بالا و دقت بسیار خوب خریداری کنید.

  • برند ECONET ساخت کشور آلمان
  • برند BIONET ساخت کشور کره جنوبی
  • برند MIR ساخت کشور ایتالیا
  • برند FONOON ساخت کشور اسواتینی
  • برند BICKCILAR شاخت کشور چین
  • برند MEDSET ساخت کشور آلمان
  • برند COSMED ساخت کشور ایتالیا
  • برند FUKUDA ساخت کشور ژاپن
  • برند MEDISOFT ساخت کشور بلژیک

قیمت دستگاه اسپیرومتر

با توجه به کاربردهای مختلفی که از دستگاه اسپیرومتر عنوان شد قطعا متوجه شده اید که این دستگاه تا چه حد کاربردی و ارزشمند می باشد. دستگاه اسپیرومتر دارای انواع مختلفی می باشد و هر نوع می تواند قابلیت های خاص و منحصر به فردی را ارائه دهد. بنابراین می توان از همین نکته متوجه شد که قیمت دستگاه اسپیرومتر دارای نرخ ثابتی نیست و به موجب تنوع در مدل، برند، قابلیت، حجم و فاکتورهای مورد سنجش می تواند قیمت های مختلفی را در بر بگیرد. دستگاه اسپیرومتر همانطور که در بالا گفته شد توسط برندهای مختلف به تولید می رسد. برندهای مختلف سیاست گذاری خاص خود را در تعیین قیمت این دستگاه دارند. بنابراین این موضوع که برای خرید دستگاه اسپیرومتر دست روی کدام برند بگذارید می تواند تعیین کننده قیمت دستگاه باشد.

تخفیف فوق العاده: خرید دستگاه رگ یاب با قیمت مناسب را از دست ندهید و برای مشاهده انواع دستگاه رگیاب  کلیک کنید.

دستگاه اسپیرومتر دارای انواع مختلفی از جمله آسیاب بادی، الکتریکی، پلتیسموگرافی، تشویقی و پنوماتاکومتر می باشد. نوع دیگاه نیز در قیمت آن موثر خواهد بود. این دستگاه ها می توانند فاکتورهایی چون ظرفیت حیاتی، ظرفیت حیاتی اجباری و حجم بازدهی اجباری در یک ثانیه را مورد بررسی قرار دهند. از طرفی ساز و کار این دستگاه ها بر اساس اندازه گیری حجم هوای تنفسی و جریان هوای تنفسی بنا شده است. دست به دست هم دادن تمامی این عوامل در یک دستگاه اسپیرومتر می تواند روی قیمت دستگاه تاثیر گذار باشد. قابلیت های دیگری چون امکان کار با کاغذ فکس، قابلیت اتصال به کامپیوتر، قابلیت اتصال به شبکه، قابلیت استفاده از سنسور برنولی، بهره مندی از نمایشگر رنگی، بهره مندی از حافظه جانبی و قابلیت تفسیر نتایج نیز از جمله قابلیت های دیگر این دستگاه می باشد.

مزایای خرید اینترنتی دستگاه اسپیرومتر

دستگاه اسپیرومتر دارای انواع مختلفی ست که خرید هر کدام باید با آگاهی صورت پذیرد. در واقع شما به عنوان یک پزشک متخصص باید بدانید که قابلیت های دستگاه چیست و چه ویژگی هایی دارد. بررسی مشخصات فنی و مزایای دستگاه اسپیرومتر از مهمترین اقدامات قبل از خرید می باشد. خرید اینترنتی دستگاه اسپیرومتر از مجموعه GMED این امکان را به شما می دهد تا قبل از خرید بتوانید اقدام به بررسی کامل ویژگی ها و قابلیت های دستگاه اسپیرومتر نمایید و مهمتر از همه اینکه از کارشناسان خبره در مجموعه برای دریافت مشاوره کمک بگیرید. بهره مندی از قیمت های اقتصادی و دریافت محصول در سریع ترین زمان ممکن از خدمات ویژه جی مد به شما خریداران عزیز می باشد. مجموعه GMED به عنوان یکی از معتبرترین مجموعه های فروش لوازم و تجهیزات پزشکی سعی در ارائه بهترین کیفیت و قیمت به جامعه عزیز پزشکی ایران و پزشکان خوب کشورمان داشته است.

نظرات کاربران

ثبت نظر شما